خبرهای داغ:

جمع‌آوری زکات در فارس ۱۵۰ درصد افزایش یافت

رئیس اداره اجرایی زکات استان فارس با اشاره به آمار مقایسه میزان زکات جمع آوری مردم این استان در فرودین ۹۶ نسبت به مدت مشابه پارسال گفت: در این زمینه شاهد رشد ۱۵۰ درصدی هستیم.
کد خبر: ۸۸۵۵۷۵۴
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳

حجت الاسلام سیدعلی اکبر جعفری اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل برداشت گندم و جو از نیمه‌دوم فروردین امسال در جنوبی‌ترین نقطه استان فارس طرح جمع آوری سالانه زکات  از کشاورزان این استان به عنوان استان نخست کشور آغاز شده است.

جعفری بیان داشت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته برداشت غلات در استان فارس و جمع آوری زکات از کشاورزان تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: برای جمع آوری زکات خرما و کشمش مردم استان فارس نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته که این مهم نیز در فصل برداشت آن انجام می‌شود.

رئیس اداره اجرایی زکات استان فارس خاطرنشان کرد: در 29 شهرستان استان فارس اداره‌های کمیته امداد طبق قانون وظیفه دارند علاوه دارند بر جمع آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان برای جمع آوری زکات کشاورزان نیز برنامه‌ریزی کنند.

جعفری با قدردانی از همکاری نماینده ولی فقیه در استان فارس، ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌ها و روستاهای استان فارس در موضوع توصیه مردم به فرهنگ زکات و نهادینه کردن این مهم خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 23 میلیارد و 600 میلیون تومان زکات از مردم استان فارس جمع آوری و این استان مقام نخست کشور را به خود اختصاص دادند که این نشان می‌دهد فارسی‌ها در قله هستند و برای فقرا و نیازمندان از مال و خود دریغ نمی‌کنند.

رئیس اداره اجرایی زکات استان فارس گفت: براساس احکام شرع مقدس اسلام کشاورزانی که 847 کیلوگرم برداشت گندم و جو دارند مشمول پرداخت زکات می‌شوند.

وی افزود: در صورتی که محصول آنان به صورت آبی کشت شده باشد یک بیستم و در صورت دیم بودن محصول نیز یک دهم آن را صرف زکات می‌کنند.

جعفری از تمام کشاورزان نسبت به پرداخت زکات دعوت کرد و گفت: بخش زیادی از این زکات صرف کمک به نیازمندان منطقه و عمران و آبادانی روستاها می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار