خبرهای داغ:

اختصاص اعتبارات ملی برای مرمت چهارطاقی‌های ساسانی

فرماندار شهرستان فراشبند با اشاره به اینکه این شهرستان عنوان پایتخت چهارطاقی‌های ایران را دارد گفت: چهارطاقی کنارسیاه با ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی مرمت می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۵۷۵۶
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳

محسن پورزارعی از برنامه مدون برای مرمت چهارطاقی‌های ساسانی در شهرستان فراشنبد خبر داد و اظهار داشت: تاکنون 2 چهارطاقی تل جنگی و نقاره‌خانه با اعتبارات استانی مرمت شده و امسال چهارطاقی کنارسیاه با اعتبارات ملی مرمت و تعمیر می‌شود. 

وی با بیان اینکه این بناهای تاریخی متعلق به دوره ساسانیان است، گفت: در سال گذشته 25 گروه گردشگری خارجی از اروپا و استرالیا از این بناهای تاریخی دیدن کردند که هر یک از گروه‌ها متشکل از 25 تا 10 نفر بودند. 

فرماندار فراشبند با بیان اینکه این شهرستان با داشتن 21 بنای چهارطاقی فعال به پایتخت چهارطاقی ایران معروف است، افزود: مرمت این چهارطاقی‌ها به ترتیب اولویت از برنامه‌های اصلی در زمینه گردشگری است و مرمت چهارطاقی روحانی در برنامه‌ سال 96 قرار دارد. 

پورزارعی با اشاره به فعالیت اکوموزه عشایری در شهرستان فراشبند بیان کرد: تاکنون 3 مجتمع گردشگری عشایری در این شهرستان فعال شده و 2 مجتمع دیگر نیز برای فعالیت در این زمینه تقاضا داده‌اند. 

وی با بیان اینکه شهرستان فراشبند ظرفیت بالقوه‌ای برای فعالیت در زمینه گردشگری عشایری و بوم‌گردی دارد، عنوان کرد:  از سرمایه‌گذاران در این زمینه حمایت می‌شود که از جمله آنها ارائه تسهیلات 4 درصد از صندوق کارآفرینی امید است. 

فرماندار فراشبند تصریح کرد: مرمت کاروانسراها، حمام‌ها و آسیاب‌های تاریخی این شهرستان پس از مرمت چهارطاقی‌ها در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار