خبرهای داغ:

افزوده شدن ۶۵۰۰ پروژه به شبکه بهداشتی کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزوده شدن ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه به خدمات شبکه بهداشتی کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۵۷۶۱
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در نخستین مجمع استانی سلامت فارس اظهار داشت: سلامت روح و جسم در گرو زندگی سالم است اما امروز در جامعه اموری مانند غیبت و تهمت رایج شده که همین امر سبب به خطر افتادن سلامت روح و جسم می‌شود. 

وی به دیگر علت تهدید سلامت، یعنی سرطان‌ها اشاره کرد که سموم غیراستاندارد نیز در آن موثر است و گفت: امروز با امکان دسترسی بهتر به سموم دارای استانداردهای بیشتر تامین سلامت مصرف‌کنندگان نیز توسعه یافته است.

وزیر بهداشت تصادفات رانندگی را دیگر علت مرگ در ایران برشمرد که سالانه 18 هزار قربانی دارد و این را معادل سقوط یک هواپیما در هر هفته عنوان کرد و گفت: بی‌توجهی به فرهنگ صحیح رانندگی و قانون‌گریزی از جمله علت‌های این گونه مرگ‌ها است و آمارها باید به مثابه تلنگری برای چاره‌اندیشی باشد.

هاشمی با تاکید بر تلاش برای سلامت روح و جسم در کنار یکدیگر به‌کار بستن آموزه‌های دینی را تنها نسخه پیشنهادی برای این امر برشمرد.

وزیر بهداشت از ثمربخشی تلاش‌های مسئولان استان فارس برای ریشه‌کنی بیماری سالک در استان به عنوان یکی از کانون‌های این بیماری خبر داد.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد سلامت مردم جامعه، در اختیار دستگاه‌ها و مسئولان است، کم کاری در این زمینه را موجب تهدید سلامت مردم دانست و بر ضرورت توسعه همکاری دستگاه‌ها  تاکید کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزوده شدن 6 هزار و 500 پروژه به خدمات شبکه بهداشتی کشور خبر داد.

به گزارش تسنیم قاضی‌زاده هاشمی در این سفر از مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره یک سپیدان بازدید کرد و از افزوده شدن 6 هزار و 500 پروژه به خدمات شبکه بهداشتی کشور خبر داد.

وی با اشاره به تلاش برای بهره‌برداری از 50درصد این پروژه‌ها تا پایان دولت یازدهم افزود: به ازای هر 12 هزار نفر، یک پایگاه سلامت و به ازای هر 25 تا 50 هزار نفر نیز یک مرکز خدمات جامع سلامت احداث شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار