خبرهای داغ:
عضو هیئت نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان فارس از احراز صلاحیت ۲۰ درصد از کاندیداهای شورای اسلامی شهر شیراز خبرداد.
کد خبر: ۸۸۵۵۷۶۲
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
فرج‌الله رجبی امروز در نشست خبری اظهار داشت: در استان فارس صلاحیت تنها یک درصد از کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا در دور پنجم تایید نشد و بیشترین دلایل آن نیز موارد اقتصادی و سیاسی بوده است.

رجبی تصریح کرد: در موضوع بررسی صلاحیت‌ها به هیچ عنوان سلیقه‌ای اعمال نشده و برای ایجاد فضای رقابتی از جناح‌های مختلف سیاسی صلاحیت آنان احراز شده و فضای مناسب و خوبی برای حضور گروه‌ها، دیدگاه‌ها و اندیشه‌های مختلف در انتخابات شوراهای شهر و روستا در فارس وجود دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آخرین نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان 17 اردیبهشت به صورت رسمی اعلام می‌شود خاطرنشان کرد: البته هر فردی می‌تواند معترض و گلایه‌مند باشد، شاید افرادی هم بوده‌اند که ذی‌حق بودند اما شرایط برای احراز صلاحیت آنان فراهم نبود.

وی با بیان اینکه قطعا فردی با دیدگاه‌های اصلاح‌طلبی است، گفت: در این دوره از انتخابات به دلیل مسئولیتی که در هیئت نظارت دارم، اجازه مداخله و اظهار نظر در مورد لیست‌ها و افراد را ندارم؛ اخلاق حکم می‌کند که اعضای هیئت نظارت رفتاری داشته باشند که همه احساس آرامش داشته باشند.

رجبی با بیان اینکه هیچ حق امضایی برای انتخاب کاندیداهای لیست اصلاح‌طلبان ندارد، گفت: حتی اگر حق امضا و رایی به من بدهند هم قبول نکرده و از آن استفاده نخواهم کرد.

عضو هیئت نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان فارس در مورد  انتخابات ریاست‌جمهوری نیز گفت: معتقد هستم که نمایندگان مجلس باید در تبیین وضع موجود برای مردم تلاش بیشتری انجام دهند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید حرف‌ها و وعده‌هایی که از سوی کاندیداهای محترم مطرح می‌شود، در قاعده کلی حفظ مصالح عمومی باشد.

رجبی با بیان اینکه  روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه در آگاهی بخشی به جامعه باید فعالانه‌تر ورود کنند، گفت: به نظر می‌رسد تمام روزنامه‌نگاران و نمایندگان مردم در مجلس باید شرایط عمومی را روشن کنند و باید به مردم واقعیت‌ها گفته شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها