خبرهای داغ:
همایش "خلیج فارس در گذر تاریخ" عصر فردا شنبه با حضور دبیرکمیسیون حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و استادان برجسته علمی و دانشگاهی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۵۷۶۵
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
، مهدی حسینی امروز در نشست خبری اظهار داشت: در همایش بین‌المللی "خلیج فارس در گذر تاریخ"  که ساعت 16 فردا در تالار سعدی فرهنگیان شیراز برگزار می‌شود پرفسور پیروز مجتهدزاده معاون پژوهشی دانشگاه سازمان ملل و ژئوپلیسین بین‌المللی، مشاور وزیر امور خارجه و ضیائی‌فر دبیر کمیسیون حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به همراه مسئولان ارشد استان فارس حضور دارند.

دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه 2 کشور بیان کرد: همچنین در این همایش استادان دانشگاه و معلمان تاریخ، جغرافیا و علوم اجتماعی آموزش و پرورش نیز حضور می‌یابند.

وی محور‌های اصلی همایش "خلیج فارس در گذر تاریخ"  را بررسی و تبیین تاریخی نام و عنوان خلیج‌ فارس در سده‌های گذشته و نگاه همه‌جانبه‌ای به موضوع خلیج فارس عنوان کرد.

دبیر همایش "خلیج فارس در مسیر تاریخ" گفت: این همایش یک رویداد تبلیغی و رسانه‌ای نیست بلکه قصد تبیین علمی و پژوهشی موضوع است به‌همین دلیل تمام میهمانان و سخنرانان، متخصصانی در حوزه‌های علمی، اقتصادی، نظامی، اجتماعی و سیاسی هستند.

حسینی تصریح کرد: روز دهم اردیبهشت در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به‌نام روز ملی خلیج فارس ثبت شده و برگزاری "همایش خلیج فارس در مسیر تاریخ" نیز در گرامی‌داشت این مهم است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای برگزاری این همایش از شش ماه قبل در سطح کشور آغاز شده است، تصریح کرد: همایش خلیج فارس به عنوان یک حرکت عملی در راستای دفاع از هویت تاریخی و ایرانی خلیج همیشه فارس همه ساله در یکی از شهرهای کشور برگزار می‌شود و امسال نیز برای نخستین بار در شیراز وبرگزار می‌شود.

دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه 2 کشور خاطرنشان کرد: راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مرکز مطالعات بین‌المللی خلیج فارس در شیراز از دستاوردهای این همایش است.

وی افزود: همچنین از جلد اول کتاب "وقایع‌الاتفاقیه خلیج فارس" تالیف شمسی کاظمی و مهدی حسینی با محوریت وقایع مرتبط با خلیج فارس شامل تحلیل‌های کوتاهی بر موقعیت سیاسی، اجتماعی خلیج فارس و اثبات تاریخی آن نیز در  همایش رونمایی می‌شود.

دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه 2 کشور از همکاری استانداری فارس، آموزش و پرورش فارس، صدا و سیمای مرکز فارس، وزارت امور خارجه و مرکز مطالعات بین‌المللی خلیج فارس در برپایی این همایش ملی قدردانی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها