خبرهای داغ:

حمایت از فعالیت‌های هنری اهالی مساجد در شیراز

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس از حمایت از هر فعالیت كانون‌های مساجد شیراز كه دارای سابقه هنری باشد، خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۵۷۷۵
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
محمد کرم‌اللهی، رئیس حوزه هنری فارس در دیدار با اعضای کانون فرهنگی و هنرمندان عضو گروه تئاتر بچه‌های مسجد روستای سلطان آباد شیراز گفت: هر حرکت شما که سابقه هنری داشته باشد، مورد حمایت حوزه هنری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینكه مردم تشنه کار تازه و هنرمندانه دینی هستند و فطرت پاک آنان سبب می‌شود پیام دین را با عمق وجود درک کنند، افزود: منطقه سلطان‌آباد استعدادهای بکری دارد که باید مورد توجه قرار گیرند به عنوان مثال چندماه کار جدی دفتر تئاتر بچه‌های مسجد سبب شد کار كسانی که همه تازه کار بودند به عنوان یکی از ۱۶ کار اصلی به بخش مسابقه اولین دوره جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد سراسر کشور راه یابد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: اینکه یکی از نوجوانان عضو این گروه به عنوان کاندیدای بهترین بازیگر مطرح می شود بسیار ارزشمند است این مسئله نشان می‌دهد با چه گنج‌هایی روبه رو هستیم که با رعایت شرایطی می‌توانند در فضای هنر شیراز و فارس بلکه کشور بدرخشند.

وی در تشریح این شرایط گفت: این استعداد وجود دارد اما شرط اصلی این است که آموزش و پرورش توامان در مورد آنان اعمال شود و تعلیم و تزکیه را با هم ببینند به نحوی که حاصل کار تربیت هنرمندی کاملا متخصص و در عین حال متعهد باشد.

کرم‌اللهی افزود: در عالم هنر، داشتن تخصص شرط لازم و تعهد شرط کافی است و هیچیک بدون دیگری نمی‌تواند یک هنرمند متعهد بسازد چرا که هنرمند ابتدا باید هنرمند باشد و سپس تعهد نیز داشته باشد.

وی با اشاره به وجود شهدای گرانقدر در این منطقه گفت: آمار بالای تعداد شهدای این روستا نشان‌دهنده روح تعهد دین‌مداری و انقلابی بودن مردم این منطقه است و این مسئله تعهد ما را افزون‌تر می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها