خبرهای داغ:
نخستین مجمع استانی سلامت فارس با حضور وزیر بهداشت و جمعی از مسئولان و خیران تأمین سلامت این استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۵۵۷۷۹
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
نخستین مجمع استانی سلامت فارس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، استاندار فارس و مدیران اجرایی استان در شیراز برگزار شد.

سیدمحمدعلی افشانی، استاندار فارس در این مراسم به سفر اخیر رئیس جمهور به استان فارس و بهره برداری از ۲۶۱ پروژه سلامت در استان فارس اشاره و اضافه كرد: یکی از این پروژه‌های مهمی كه در این سفر عملیات اجرایی آن آغاز شد، شهر سلامت به‌عنوان بزرگترین پروژه سلامت كشور بود.

وی خطاب به نیکوکاران، مسئولیت پذیری را جزو اولویت‌های نخست آنان دانست و تأکید کرد: مجامع خیرین تامین سلامت، در پایه‌گذاری جامعه‌ای سالم گام بر می‌دارند و تلاش می‌کنند جامعه‌ای سالم و عاری از گناه را پایه‌گذاری کنند.

محمدهادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این مراسم گفت: هدف از راه‌اندازی مجمع سلامت، حمایت و مشارکت تمام دستگاه‌ها و نیکوکاران در امر سلامت است.

وی ادامه داد: با تعامل بسیار ارزنده همه سازمان‌ها و اداره‌ها در فارس خدمات قابل توجهی ارائه شده است؛ امروز فارس را با نیكوكارانش می‌شناسند و به این لحاظ در كشور زبانزد هستیم.

ایمانیه از تلاش برای توسعه گردشگری سلامت در استان فارس، با حمایت وزیر بهداشت و همراهی استاندار فارس گفت و افزود: تدوین سند بیماری‌های غیرواگیر با همکاری معاون استاندار نیز گامی دیگر در راستای توسعه سلامت در استان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز، از تلاش برای سلامت آب شرب و تولید محصولات ارگانیک به‌عنوان اقدامات بین بخشی یاد و اضافه كرد: در چهارسال فعالیت دولت شاهد كاهش قابل توجه آمار سزارین بودیم به طوریكه فارس كه در انجام عمل سزارین رتبه نخست ایران را داشت ۱۸ درصد كاهش سزارین را تجربه كرد.

وی از بازسازی ۲۵۰ هزار مترمربع فضای بهداشتی و درمانی طی این چهارسال خبر داد و گفت: از دیگر دستاوردهای دولت، کاهش سهم پرداختی مردم در مراکز درمانی از ۳۷ به سه درصد بود به‌نحوی كه با اجرای طرح تحول سلامت ۹۰۰ میلیارد تومان از جیب مردم بابت هزینه‌های بهداشتی و درمانی كمتر هزینه شده است.

ایمانیه از صرف ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار در افتتاح، بهسازی و احداث پروژه های بهداشتی، به عنوان اقدامی دیگر در عرصه تحول سلامت استان یاد و اضافه كرد: افزوده شدن ۲۲۰تخت در بلوک‌های زایمانی و ۲۴۰تخت روانپزشکی، دیگر گام های توسعه خدمات سلامت در استان، طی سال های اخیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز از بهره برداری ۱۰ بیمارستان در استان، طی چهار سال اخیر و آماده بهره برداری بودن هفت بیمارستان دیگر، در آینده خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها