رییس پلیس‌راه راهور ناجا از کاهش کشته‌های تصادفات جاده‌ای برای ششمین سال متوالی در کشور خبر داد و گفت: در سال گذشته شمار کشته‌های حوادث رانندگی در راه‌های برون‌شهری 551 تن کاهش داشته است.
کد خبر: ۸۸۵۵۸۵۵
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حمیدی رییس پلیس‌راه راهور افزود: بر اساس آمار پزشکی قانونی در سال گذشته 11 هزار و 529 تن در جاده‌های کشور و راه‌های روستایی در تصادفات رانندگی جان باختند که این میزان در مقایسه با سال 94 حدود 5 درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی با اشاره به این که شمار کشته‌های تصادفات رانندگی در جاده‌های کشور از سال 90 روند نزولی به خود گرفته است گفت: حوشبختانه با اقدامات صورت گرفته شمار کشته‌های تصادفات جاده‌ای در کشور در سال گذشته با سال 75 برابر شده است این در حالیست که در سال 75 در کشور حدود 4 میلیون خودرو وجود داشته که این رقم در سال گذشته به 19 میلیون افزایش یافته است. یعنی علی‌رغم افزایش بیش از 4.5 برابری خودروها شمار کشته‌های تصادفات رانندگی تغییری نکرده است.
رییس پلیس‌راه راهور ناجا با تقدیر از همکاری و تلاش همه دستگاه‌های مشارکت کننده در کاهش تلفات جاده‌ای مانند وزارت راه، هلال احمر و ... گفت: بهبود کنونی رفتار رانندگی حاصل تلاش همه بخش‌ها و مشارکت خود مردم است که امیدواریم این امر استمرار یابد.

ارسال نظرات