خبرهای داغ:
لبنان یکی از کشورهایی است که در طی ۶ سال جنگ سوریه با گروهک‌های تروریستی به عنوان یکی از گروه‌های اصلی مقاومت در صحنه مبارزه با تکفیری‌ها حضور داشته و در کنار مجاهدان ایرانی، افغانستانی، پاکستانی، عراقی و سوری شهدای بسیاری تقدیم جبهه مقاومت کرده است.
کد خبر: ۸۸۵۵۹۷۳
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، لبنان یکی از کشورهایی است که در طی 6 سال جنگ سوریه با گروهک‌های تروریستی به عنوان یکی از گروه‌های اصلی مقاومت در صحنه مبارزه با تکفیری‌ها حضور داشته و در کنار مجاهدان ایرانی، افغانستانی، پاکستانی، عراقی و سوری در زمره مدافعان حرم اهل بیت(ع) شهدای بسیاری تقدیم جبهه مقاومت کرده است. خط مقاومت اسلامی برای حزب‌الله لبنان که مهمترین و اصلی ترین گروه مقاومت این کشور محسوب می‌شود در حال حاضر در دو جبهه نبرد با صهیونیست‌ها در مرز لبنان و نبرد با تکفیری‌ها در سوریه تعریف می‌شود. رزمندگان لبنانی، در اطلاعیه‌های خود از شهدای مدافع حرم با عنوان «شهید زینبی» یاد می‌کنند.

ماه آوریل سال 2017 نیز نام برخی شهدا را در تاریخ ثبت کرد. شهیدی که در این ماه به سوی همرزمانش شتافت و دو شهیدی که مدتی قبل به شهادت رسیده و در این ماه در زادگاهشان تشییع و خاکسپاری شدد. همچنین دو تن از مجاهدان حزب‌الله در این ماه دعوت حق را لبیک گفته و از دنیا رفتند. مشخصات و تصاویر شهدای گرانقدر مدافع حرم لبنانی به همراه گزیده فیلم‌هایی از مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر این شهدای حزب الله در ادامه می‌آید:

شهید زینبی «قاسم غازی معتوق» ملقب به «جواد الموسوی» از اهالی شهر کوچک «صیر» در غرب لبنان



دو تن از شهدای زینبی حزب‌الله که طی سال‌های گذشته به شهادت رسیده اما پیکر مطهر آنان به وطنشان بازنگشته بود، بر اثر توافقات دولت سوریه تبادل شده و پیکر این شهیدان که یکی از آنان از فرماندهان ارشد حزب الله بود، به لبنان بازگشت و مراسم تشییع و خاکسپاری آنان با حضور مردم در ماه آوریل سال 2017 برگزار شد.

فرمانده شهید زینبی «جمیل حسین فقیه» ملقب به «ابویاسر» از فرماندهان ارشد میدانی حزب الله لبنان بود.  این رزمنده‌ در سال 1996 به صفوف مقاومت اسلامی لبنان پیوست و در تعدادی از عملیات‌های ضد اشغالگران صهیونیست از جمله جنگ سال 2006 مشارکت داشت و در پی حملات جگنده‌های اسرائیلی زخمی شده بود. او مدتی بعد از محاصره شهرک‌های فوعه و کفریا به این منطقه اعزام شد و فرماندهی نیروهای مدافع این مناطق را بر عهده گرفت.اوبه عنوان فرمانده کل نیروهای مقاومت در این دو شهرک در تمامی عملیات دفاع از مردم مظلوم آن شرکت کرد او در اثر درگیری با قاچاقچیان منطقه به شهادت رسید و پیکر پاکش به دلیل محاصره از فوعه خارج نشد و در روستای فوعه به خاک سپرده شد. چندی پیش بعد از گذشت دو سال از شهادت شهید جمیل فقیه بر اساس توافق صورت گرفته بین دولت سوریه و جبهه‌النصره برای پایان محاصره شهرک‌های فوعه و کفریا؛ پیکر مطهر این شهید به لبنان برگردانده شد. ودر زادگاهش در لبنان با حضور پرشور مردم تشییع شد.

همچنین پیکر مطهر شهید زینبی «یوسف منیر خازم» ملقب به «محمدعلی» از اهالی شهر کوچک «وادی جیلو» بعد از گذشت یک سال از شهادتش در لبنان برگزار شد.


همچنین در ماه گذشته دو تن از مجاهدان و رزمندگان باسابقه حزب الله لبنان به دیار باقی شتافتند. مشخصات این دو مرحوم به شرح زیر است:

مجاهد فقید مقاومت لبنان «سید محمد حسین عطوی» ملقب به «السید ابو مصطفى» از اهالی شهر کوچک «مرکبا» در جنوب لبنان


مجاهد فقید مقاومت لبنان «حاج محمود عباس عبد الحسین ریحان» از اهالی شهر کوچک «میفدون» در جنوب لبنان

ارسال نظرات
پر بیننده ها