رئیس هیات مدیره انجمن ملی لیزنگ ایران اعلام کرد که وزارت راه و شهرسازی پیرامون اجرایی کردن لیزینگ راه آهن و حمل نقل هوایی، جلسه‌ای با این انجمن نداشته است.
کد خبر: ۸۸۵۵۹۸۲
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس هیات مدیره انجمن ملی لیزینگ ایران اعلام کرد که وزارت راه و شهرسازی پیرامون اجرایی کردن لیزینگ راه آهن و حمل نقل هوایی، جلسه‌ای با این انجمن نداشته است.

به تازگی عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی از اجرای دو طرح لیزینگی دولت با عنوان لیزینگ راه آهن و هوایی خبر داده و گفته که اوراق مشارکت طرح‌های زود بازده برای تامین مالی نوسازی ناوگان هوایی بزودی وارد بازار می‌شود.

در همین رابطه، حمید ابدالی، رئیس هیات مدیره انجمن ملی لیزینگ ایران تاکید کرد که او هم از طریق جراید در جریان دو طرح لیزینگی معروف، مطلع شده است.

وی، احتمال داد که وزیر راه و شهرسازی با سازمان‌های زیر مجموعه در تلاش است تا از لیزینگ‌های خارج از کشور کمک بگیرد. به گفته ابدالی، لیزینگ‌های داخلی، پتانسیل چنین اقداماتی را ندارند مگر اینکه بانک‌های دولتی منابع مالی کافی را در اختیار آنها  قرار دهند.

رئیس هیات مدیره انجمن ملی لیزینگ ایران اذعان داشت که لیزینگ‌ها در ایران تضعیف شده‌اند و توان مالی کافی و آنچنانی ندارند. وی گفت که وزارت راه و شهرسازی صحبت‌هایی با لیزینگ‌های خارجی داشته تا آنها دو صنعت ریلی وهوایی ایران را تامین مالی کنند. ابدالی افزود که خیلی از لیزینگ‌ها در ایران ورشکسته هستند و توان مالی زیادی ندارند.

ارسال نظرات