خبرهای داغ:
معاون فرهنگی دانشگاه قم:

جشنواره دانشجویی عهد در قم برگزار می‌شود

معاون فرهنگی دانشگاه قم گفت: جشنواره ملی دانشجویی عهد در سه محور شعر، داستان و نمایشنامه نویسی در این دانشگاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۵۹۸۷
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
جشنواره دانشجویی عهد در قم برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا نوروزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری جشنواره ملی ادبی دانشجویی عهد که در ساختمان اداری شماره دو مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره با بحث انتظار اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداختن به واژه هایی همچون غیبت، انتظار و حکومت مهدوی در کشورمان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: وظیفه فردی، اجتماعی و حکومتی ما این است که از فرصت پیش آمده پس از انقلاب استفاده و نگاه دقیق به انتظار را در میان مردم به خصوص دانشجویان ایجاد کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه قم افزود: به دنبال این هستیم که جشنواره دانشجویی عهد هر سال برگزار شود و انجمن داستان استان قم در برگزاری این جشنواره مشارکت دارد، برای پویاشدن دانشجویان جشنواره عهد را در سه محور شعر، داستان و نمایشنامه نویسی برگزار می‌کنیم.

نوروزی با اشاره به ضرورت ترویج سبک زندگی مهدوی اظهار کرد: باید این سبک زندگی را در میان مردم ترویج و برای این هدف باید از هنر استفاده کنیم، اگر بخواهیم ارزش‌های والای خودمان را همه گیر کنیم، باید هنر به این عرصه‌های ما ورود کند و غربی‌ها از طریق هنر به دنبال دیکته کردن فرهنگ خود در جهان هستند.

وی ادامه داد: هنر ابزاری مناسب برای ترویج ارزش‌ها در جامعه است، می‌خواهیم که هر سال جشنواره ای را در فضای دانشجویی در رشته‌های مختلف با همکاری مسجد مقدس جمکران در خصوص مهدویت برگزار کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه قم افزود: اساتید برجسته ای همچون استاد محمد علی مجاهدی داوری بخش شعر جشنواره عهد را برعهده دارند، فعالیت این جشنواره از روز دوشنبه 18 اردیبهشت ماه همزمان با روز جوان آغاز می‌شود و زمان ارسال آثار به جشنواره عهد تا 4 تیرماه امسال است.

نوروزی با اشاره به مراسم اختتامیه جشنواره عهد اظهار کرد: زمان برگزاری این مراسم در روز سه شنبه هفت آذرماه مصادف با روز 9 ربیع الاول همزمان با روز تاج گذاری امام زمان(عج) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره دانشجویی عهد حاصل همکاری دانشگاه قم و مسجد مقدس جمکران است، مراسم افتتاحیه این جشنواره در تالار شیخ مفید در دانشگاه قم در روز 18 اردیبهشت ساعت 10 تا 12:30 برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه قم افزود: اطلاع رسانی در خصوص جشنواره عهد به دانشجویان استان قم در دانشگاه‌های استان انجام می‌شود، البته این جشنواره ملی است و تمام دانشجویان کشور می‌توانند در جشنواره عهد شرکت کنند.

نوروزی با اشاره به راه ارسال آثار به جشنواره عهد اظهار کرد: دانشجویان می‌توانند که از طریق ایمیل آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و دبیرخانه جشنواره عهد در دانشگاه قم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع جشنواره عهد، بحث مهدویت و زیرشاخه‌های مرتبط با این بحث است و این جشنواره کانال تلگرامی ویژه ای برای اطلاع رسانی ایجاد کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار