عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با «بسیج»:

کشاورزی ضامن امنیت پایدار کشور است

راضی نوری گفت: یکی از دغدغه های امنیت غذایی کشور ما که در رأس امور برنامه ششم توسعه بر روی آن صحه گذاشت بحث توجه به محصولات کشاورزی و استراتژیک هستند.
کد خبر: ۸۸۵۶۰۰۳
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹

سید راضی نوری، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به لزوم توجه دولت آینده به بخش کشاورزی و حل آسیب ها و معضلات این بخش گفت: یکی از دغدغه های امنیت غذایی کشور ما که در رأس امور برنامه ششم توسعه بر روی آن صحه گذاشت بحث توجه به محصولات کشاورزی و استراتژیک هستند.

وی افزود: برای آنکه در آینده از امنیت پایداری برخوردار باشیم نیازمند یک برنامه مدون با زمان بندی مشخص هستیم. این محصولات استراتژیک ما که با امنیت کشور با ارتباط تنگاتنگی دارد، باید در اولویت اول قرار گیرد.

راضی نوری تصریح کرد: کشاورزی در مسائل کلیدی همچون اشتغال زایی نیز می تواند نقش بسزایی ایفا کند. همچنین بهره وری ه بالا از کشاورزی نیازمند میکانیزه شدن این صنعت است تا از تلفات و یا بهره وری پایین تولیدات کشاورزی جلوگیری کند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: آب و منابع و ذخایر آبی از دیگر چالش های بخش کشاورزی است همچنین از دیگر اولویت های بخش کشاورزی، کشت فرامرزی است بر همین اساس به جای آنکه ما وارد کننده محصولات باشیم می توانیم به صادرات کشاورزی دست یابیم و در کنار صادرات می توان به کیفی سازی محصولات توجه کرد.همچنین توجه به الزامات صادرات و بسته بندی های مناسب می تواند بر رونق صادرات کشاورزی بیفزاید.

وی با اشاره به لزوم توجه به شاخصه های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی گفت: مهم ترین مسأله ای که مقام معظم رهبری بر روی آن تأکید ویژه ای دارند، بحث تحقق اقتصادی مقاومتی است.

راضی نوری گفت: در همین راستا باید به نیروهای جوان و متخصص اهتمام و اعتماد داشته باشیم و امیدمان به کمک بیگانگان نباشد اکنون کشور ما از نظر تکنولوژی و فناوری و علم کمبودی ندارد و اینکه وارد کننده صرف کالا و یا صادرکننده محصولات خام باشیم زیبنده کشور نیست.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین فرمولی که مشکلات ما را حل می کند درون زایی و برون زایی کشاورزی و صادرات محصولات است.تحقق اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبر انقلاب است دو کلید تولید و اشتغال دارد تا شرکت های دانش بنیان در کنار توان جوانان ایرانی بتوانند اهداف مد نظر را محقق سازند و در تمام زمینه ها به خودکفایی برسیم.

ارسال نظرات