فرمانده سپاه آذربایجان شرقی:

کارزدگی و کم توجهی به تولید و اشتغال عامل رکود و بیکاری است

فرمانده سپاه عاشورا کارزدگی، روزمرگری و بروکراسی‌های زاید اداری و قوانین دست و پاگیر و عهد قجری و کم توجهی به امر مهم اشتغال و تولید را از عواملی موجب رکود و بیکاری عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۵۶۰۲۷
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷

غلام عسگر کریمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با اشاره به رکود استان در فضای کسب و کار خاطر نشان کرد: بحث مدیریت و راهبری فضای کسب و کار و تولید و نحوه استفاده از ظرفیت های های استان قطعاً یک امر بسیار تأثیرگذار در امر رکود است.

وی افزود: اصلی ترین روش برای حل مشکل رکود بیکاری نیازسنجی و آسیب شناسی و برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت و استفاده از تجربه پیشکسوتان و تخصص کارشناسان می‌تواند ما را از این بحران نجات دهد.

کریمیان با بیان اینکه باید قبول کنیم که ما در استان نتوانسته ایم آنگونه که باید از ظرفیت ها استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: شاخص ها و اصول اقتصاد مقاومتی می توانست بیشتر و بهتر از این رعایت و عمل شود.، باید قبول کنیم که میزان فعالیت ها در این باب کافی نبوده و باید مدیریت جهادی و روحیه انقلابی وارد عمل شود.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه داشتن آمار و اطلاعات واقعی و سپری کردن فرآیند مدیریت درست لازمه کار است، عنوان کرد: باید ظرفیت ها و توانمندی ها را شناخت و حلقه های مفقوده تولید و اشتغال را پیدا کرد و با مدیریت درست و مخلصانه و بدور از دغدغه های سیاسی وارد میدان شد.

وی منابع انسانی قوی و مستعد را سرمایه بسیار ارزشمندی دانست و گفت: این منابع باید در محاسبات فراموش نشود و به جوانان اعتماد کرد و از تجربه پیشکسوتان و انرژی جوانان به درستی بهره جست.

فرمانده سپاه عاشورا تاکید کرد: تجربه به ما نشان داده است هر جا به درستی سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را درک و عمل کردیم، موفق شدیم و هر کجا در این باب سستی و سهل انگاری کردیم آسیب دیدیم، پس باید نقشه راه ترسیمی از طرف ایشان را مو به مو و به درستی عامل باشیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه حضرت آقا فرمودند بسیج بدنه فعال ملت است، اظهار داشت: بسیج باید پیش برنده باشد و مانند لوکوموتیو عمل کند و الگوسازی و الگودهی نماید، حاکمیت روحیه بسیجی در این عرصه می تواند به سرعت و دقت عمل بیفزاید هرکجا مدیریت جهادی حاکمیت پیدا کرد بسیاری از موانع پشت سر گذاشته شد.

سردار کریمیان عنوان کرد: شعار ما می توانیم را باید باور کنیم، اعتماد به نفس از دست رفته را بازیابیم و امیدواریم که انشاالله روزی برسد که در همه زمینه بگوییم ما توانستیم و با کار و کوشش و برنامه ریزی و تولید علم و نهضت نرم افزاری و سخت‌افزاری ایرانی آباد و توسعه یافته داشته باشیم.

فرمانده سپاه عاشورا در پایان با قدردانی از کارگران پرتلاش و زحمت کش ابراز داشت: به نوبه خودم تشکر می کنم و دستان توانمندشان را می بوسم و به این بوسه افتخار می کنم و امیدوارم در دنیا سعادتمند و در آخرت عاقبت به خیر باشند.

سردار کریمیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای کارگری و تاثیر آن در عمق بخشی انقلاب در جامعه کارگری تصریح کرد: حضرت آقا فرمودند که زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست و فرهنگ دفاع مقدس همانند گنجینه ای است، آیا ما خواهیم توانست که این گنجینه را استخراج کنیم؟

وی ادامه داد: بدیهی است که برگزاری کنگره ها و یادواره های شهدا یکی از موثرترین کارها جهت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و روحیه ایثارگری است و ما اگر بتوانیم روحیه حاکم بر دفاع مقدس را به فضای تولید و کسب و کرا بیاوریم، قطعا موفقیت های بیشتری را شاهد خواهیم شد. این فرهنگ الهی و نجات بخش باید به نسل های جوان منتقل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار