مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج عشایری:

مدیریت جهادی و قانون گرایی معیار دولت انقلابی است

حجت الاسلام سید مهران کریم پور در گردهمایی بصیرتی کارکنان ناحیه مقاومت بسیج عشایری چهارمحال و بختیاری گفت: مدیریت جهادی و قانون گرایی از دیگر شاخص های دولت انقلابی است.
کد خبر: ۸۸۵۶۰۳۶
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان در گردهمای بصیرتی کارکنان این ناحیه،‌ به تشریح شاخصهای دولت تراز انقلاب اسلامی پرداخت و بیان داشت: مهم‌ترین مجموعه مؤثر در تولید و بازتولید گفتمان انقلاب اسلامی و انقلابی‌گری، دولت است.

حجت الاسلام سید مهران کریم پور افزود: دولت با توجه به آنکه از بیشترین قدرت در سطح جامعه برخوردار است، بیش از هر مجموعه دیگر رسالت فراگیرسازی گفتمان انقلابی‌گری را بر عهده دارد و باید بیشتر تلاش کند.

حجت الاسلام کریم پور، گفت: دولت باید شعارهای انقلاب و ارزش‌های اسلامی را در افکار عمومی پمپاژ نماید؛ البته، لازمه آن، این است که بین گفتمان دولت و گفتمان انقلاب اسلامی تطبیق وجود داشته باشد. در این صورت است که دولت خواهد توانست خود را منادی گفتمان انقلاب معرفی کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری استان در تبیین ضرورت های تشکیل دولت تراز انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دولت سازی انقلابی،‌ پاسخگویی به نیازهای داخلی ، منطقه ای و بین المللی انقلاب اسلامی در دهه چهارم، از مهم ترین ضرورت های تشکیل دولت تراز انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه به مهم ترین شاخص‌های دولت انقلابی اشاره کرد و گفت: دولت انقلابی باید پرچمدار گفتمان انقلاب و معتقد به ارزش‌های انقلابی باشد.

کریم پور، افزود: دولت انقلابی، باید از کارآمدی بالایی برخوردار باشد؛ زیرا مؤلفه كارآمدی به اندازه‌ای با اهمیت است كه رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه نسبت بین کارآمدی و مشروعیت چنین می‌فرمایند: «مشروعیت همه‏ ما بسته به انجام وظیفه و كارآیی در انجام وظیفه است. بنده روی این اصرار و تكیه دارم كه بر روی كارآیی‏ها و كارآمدی مسئولان، طبق همان ضوابطی كه قوانین ما متّخذ از شرع و قانون اساسی است، بایست تكیه شود. هر جا كارآمدی نباشد، مشروعیت از بین خواهد رفت".

وی، ادامه داد:‌ مدیریت جهادی و قانون گرایی از دیگر شاخص های دولت انقلابی است. قانون گرایی نقشی کلیدی در ایجاد سامان سیاسی جامعه برعهده دارد. در این میان دولت خود تأثیرگذارترین نقش را در اعتبار قانون خواهد داشت. حال اگر قوه مجریه در مقام قانون‌گریزی برآید، نظام اسلامی دچار چالش‌هایی خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان به ملاک های انتخاب دولت مردان در تراز دهه چهارم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: عدالت توام با معنویت و عقلانیت و تقوای الهی، حافظ فرهنگ اسلامی، روحیه جهادی و انقلابی و خدمت گذاری بی منت، ولایت مداری، نقد پذیری و شرح صدر، مبارزه جدی با فقر و فساد وتبعیض، مقاوم و بی اعتماد به دشمن، ضد اشرافی گری و مدیریت کارآمد، از جمله معیارهای دولتمردان در تراز دهه چهارم انقلاب اسلامی می باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار