خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) خبرداد:
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: به منظور ایجاد اشتغال و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی از سال 92 تا 95 43 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان اعطا شده است.
کد خبر: ۸۸۵۶۰۴۷
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حمیدرضا اله بداشتی مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در نشست خبری که صبح امروز به منظور گرامیداشت آغاز هفته بسیج سازندگی در سالن شهید آوینی برگزار شده بود با تقدیر از خبرنگاران به منظور پوشش هر چه بیشتر برنامه های این سازمان اظهار کرد: رسانه ها جهادگران عرصه خبر هستند که بیان حقایق را  در دستور کار قرار می دهند.

وی با اشاره چگونگی تاسیس این سازمان اذعان کرد: سال ۱۳۷۹ بسیج سازندگی به دستور رهبر معظم انقلاب به منظور کمک در امر رفع محرومیت  ایجاد شد و خدماتش به نفع مردم محروم بوده است.

این مسئول تبیین کرد: دومین کار بسیج سازندگی کار اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید کنندگان و نیز رفع موانع تولید و بر گزاری کلاس های آموزشی به همین منظور می باشد.

اله بداشتی ادامه داد: در بحث سوم اردوهای جهادی هستند که پرورش مدیران جهادی است تا در نقاط محروم فعالیت و عمران و آبادی را در دستور کار قرار دهند.

وی تاکید کرد: سازمان بسیج سازندگی فلسفه وجودی فعالیتش همان فعالیت جهاد سازندگی بوده که در مباحث سواد آموزی و جنگل کاری که ۲۳۰۰هکتار از بیابان های قزوین در منطقه بویین زهرا و آبیک شروع شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی ابراز کرد: در این حوزه اقداماتی از قبیل درخت کاری و کمک به رفع بیابان زایی و مراقبت از منابع طبیعی و سفره های آب زیر زمینی همراه آموزش در دستور کار جهادگران ما قرار دارد.

در حوزه محرومیت زدایی یک دستگاه اجرایی  مجری طرح های دولتی برابر اصل ۱۴۷ قانون اساسی با تایید مجلس شورای اسلامی می باشد.

اجرای بیش از400 پروژه عمرانی از آغاز فعالیت بسیج سازندگی در قزوین

اله بداشتی در ادامه سخنان خود به طرح های عمرانی این سازمان اشاره کرد و بیان کرد: از آغاز فعالیت های سازمان بسیج سازندگی در قزوین این افتخار را داشته ایم که به واسطه فعالیت ها بیش از ۴۰۰پروژه با پشتیبانی قرارگاه قرب کوثر و قرارگاه خاتم الانبیا در مناطق محروم و روستا انجام شده است که مجموع فعالیت ها به این شرح می باشد: احداث خانه عالم و آب رسانی به روستا ها و مناطق محروم، احداث مسجد و غسالخانه در روستاها، تکمیل و احداث طرح های چند منظوره، احداث پل های روستایی، احداث و لایروبی قنوات روستایی، احداث کتابخانه کوچک در روستاها و استخر ذخیره اب و احداث و تعمیر مدارس.

همچنین احداث پارک محله و مدارس کوچک سه کلاسه و نمازخانه های بین راهی و المان های شهدا از دیگر فعالیت های بسیج سازندگی در قزوین بوده است.

وی افزود: به همین منظور همین کار احداث سد خاکی با ۴۰۰هزار متر مکعب ظرفیت بیش از ۵کیلومتر خط لوله کشی انجام شده است که این سد باعث شده  مشکل چند ساله مردم به جهت کم آبی حل شود و نیز در بحث گردشگری و حوزه تولید و اشتغال منافع خوبی برای مردم ایجاد گردد.

اله بداشتی ابراز کرد: در همین زمینه کمر بندی شهر الوند را در حال اجرا داریم  که ترافیک و حوادث را کاهش داده است و تنها برای اعتماد بیشتر مردم به انقلاب کارها را انجام می دهیم و در پروژه ها هزینه ها را کاهش می دهیم و از سر ریز آن صرف کارهایی برای رفع محرومیت مناطق مختلف هزینه می شود تا برای خانواده های مستضعف و تولید حلال  را نهادینه کنیم.

همکاری با دستگاه های اجرایی

مسئول سازمان بسیج سازندگی مطرح کرد: به منظور تسهیل در امر خدمت رسانی با دستگاه های اجرایی همکاری مناسبی داریم و یک کار تیمی خوب با استانداری و فرمانداری ها انجام گرفته است و با مردم ارتباط تنگاتنگ داریم و بر اساس نیاز های مردم برنامه ریزی می کنیم.

وی تبیین کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی  از سال ۹۲ تا ۹۵ بیش از ۴۳ میلیارد تومان به مردم پرداخت شده که این افراد تسهیلات را به مرحله تولید رسانده و پرورش ماهی دامداری و استخر اب و تولید و پرورش قارچ، مرِغ بومی در الموت و طارم را دستور کار قرار دادیم و با وجود پرورش مرغ بومی هیچ گونه انفولانزای مرغی مشاهده نشده است و توانستیم تهدید ها را تبدیل به فرصت کنیم.

اله بداشتی یادآور شد: اعطای تسهیلات بسیج سازندگی در مواردی مانند پرورش ماکیان، داربستی کردن باغات انگور، پرورش مرغ بومی، شترمرغ، ماهی، گیاهان دارویی و زعفران در مقدار محدود، صنایع دستی و صنایع تبدیلی و لبنی در استان صورت گرفته است.

توانمند کردن مردم، اصل اساسی بسیج سازندگی

اله بداشتی گفت: یکی از اصول برنامه ریزی بسیج سازندگی توانمند سازی مردم است، ما از گام های نخست  و از تولید تا مصرف حمایت کننده بوده ایم.

وی توضیح داد: در هر شهرستان یک نمایشگاه برگزار کردیم که در هر فصل در استان هم نمایشگاه مخصوص داریم تا مازاد تولیدات را در مرکز به فروش برسانیم و بخشی از آن را در نمایشگاه کشوری در معرض نمایش قرار داده ایم.

این مسئول خبر داد: از سال گذشته یک غرفه دائم در نمایشگاه داریم که سلامت تولید را تضمین و نظارت حوزه سلامت بر محصولات وجود دارد؛ این موجب شده که هم فرصت تولید و هم فروش را با برپایی نمایشگاه برای تولید کننده ها فراهم می کنیم

اعطای43 میلیارد تومان تسهیلات از سال 92 تا 95

اله بداشتی با اشاره به این مسئله که به منظور پیشرفت درطرح اقتصاد مقاومتی از سال ۹۲ تا ۹۵، ۴۳ میلیارد تومان با عاملیت بانک مهر اقتصاد اتفاق افتاده است گفت: در سال ۹۵ بیش از 13 میلیارد و دویست میلیون تومان بوده است، آموزش بیش از ۳۱۵۰ در کل استان بوده و برخی گواهی نامه هم دریافت کردند.

وی گفت: در حوزه داربستی کردن بیش از ۴۰۰۰ مورد صورت گرفته و برای مبارزه با بحران کم آبی با استفاده از طرح قطره ای کردن آبیاری، باید باغات انگور داربستی شده باشد و با این کار کمیت و کیفیت انگور افزایش می یابد و در بخش زنبور ۱۷۱۵۱مورد کندو کلونی داشتیم، ۱۲۲حوزچه احداث  و توسعه داشتیم، احداث و توسعه ۳۳ مورد گلخانه ای انجام داده ایم، برگزاری دوره های آموزشی با دستگاه های همکارصورت گرفته که با مدیریت خوب بسیج سازندگی و فرمانده حوزه ها در شهرستان ها صورت گرفته است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خاطر نشان کرد: بسیج سازندگی از ظرفیت بانک سینا استفاده کرده و از ۲۰میلیارد تومان موجودی بیش از ۵ میلیارد تومان برای تسهیلات در نظر گرفته ایم در نظر که تا کنون  یک میلیارد و دویست میلیون تومان جذب کرده ایم

وی در خصوص تسهیلات بانک سینا گفت: بانک سینا حداقل ۱۰۰ میلیون و حداکثر یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده و با نرخ ۸ درصد در اختیار صنایع قرار می دهد.

طرح ها و اقدامات در حوزه اردوهای جهادی

اله بدااشتی از اردوهای جهادی به عنوان دیگر بخش فعالیت سازمان بیان کرد و گفت: در این اردوها خدمات بهسازی و زیبا سازی مدارس، خدمات فنی حرفه ای و مهارتی و بهداشتی  در تابستان و تعطیلات نوروز و طعطیلات هفتگی در مناطق محروم  و کمتر توسعه یافته صورت می گیرد.

وی در خصوص اردوهای جهادی یادآور شد: اردوها با نیت الهی بدون پرداخت ریالی در مناطق محروم استان حضور پیدا می کنند که یکی از مزیت های جهادگران در اردوهای جهادی است، رویکرد جهادگران ما عمران و آبادانی است

این مسئول تشریح کرد: بسیج سازندگی از اردوهای جهادی به سمت حرکت های جهادی و در نهایت به قرارگاه های جهادی رسیده است

همچنین بسته های حمایتی را از طریق جهادگران به افراد بی بضاعت و افرادی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند با همکاری کمیته امداد صورت گرفته و از سر ریز پروژه ها بیش از ۱۰۰۰سبد خانوار به ارزش ۱۲۰هزار تومان با عزت و حفظ شان خانوارها ارائه شده است.

اله بداشتی تصریح کرد: در نهایت آخرین هدف بسیج سازندگی خدمت رسانی ورزشی مذهبی و فرهنگی بوده که البته تمام خدمات بسیج سازندگی رویکرد فرهنگی دارد.

فعالیت بسیج سازندگی به عنوان یک الگوی شفابخشی بوده که می تواند وضعیت فعلی را مطلوبتر کند.

وی با اشاره به برخی آمار ها ابراز کرد: عزیمت ۸۹۱۹ نفر در قالب اردوهای جهادی در روستاها و مناطق محروم توسط اردوهای جهادی اتفاق افتاده است،18290نفر در قالب شجره طیبه صالحین  اردوهای جهادی شرکت کرده اند، طرح سواد آموزی به856 نفر ارائه شده  و ۱۶۰ تیم بهداشتی آموزشی درمانی و عمومی و فوق تخصصی به مناطق کم برخوردار اعزام شده اند، ویزیت رایگان به تعداد ۱۹ هزار نفر، اموزش ۳۲۲۶نفر در عرصه فنی حرفه ای و صنایع تبدیلی و اقتصا د مقاومتی و در روستاهای محروم از سایر فعالیت های ما بوده است.

فرد شاغل باید توانایی اداره خانواده را داشته باشد

در ادامه این نشست اله بداشتی با اشاره به تعریف شغل گفت: در بحث اشتغال تعریف بر این است که فرد شاغل بتواند یک خانواده را اداره و مدیریت کند نه چیز دیگر و گام های موثری را بسیج سازندگی برداشته و از تولید تا مصرف اشتغال را احیا کرده است.

این سازمان یکی از شاخه های اقتصاد مقاومتی است و یک الگوی موفق است تا این الگو در یک عزم ملی تبدیل به کار همگانی شود تا سایر دستگاه ها هم وارد میدان برای تولید اشتعال پایدار شوند و گرنه با ۴۳ میلیارد تومان که نمی شود مشکلات یک استان را حل کرد.

وی در خاتمه به شکل گیری قرارگاه پیشرفت و آبادانی با مدیریت فرمانده سپاه صاب الامر اشاره کرد و با اشاره به هدف این قرارگاه مبنی بر تلاش برای پیشرفت حداکثری در بحث اقتصاد اذعان کرد: برای اینکه گام های موثری برداریم سه منطقه و دهستان محروم را شناسایی کردیم که با ضریب ۸ بیشتر از سایر نقاط محروم است.

اله بداشتی تصریح کرد:  هدف ما از ازایجاد قرارگاه، عمران و پایداری، رفع محرومیت اقتصاد مقاومتی و ایجاد زیرساخت بهداشت درمان در الموت شرقی، غربی و چغور شکل گرفته تا چهره محرومیت را از این مناطق بزداییم و شیب مهاجرت از روستا به شهر را متوقف کنیم و افراد بتوانند به روستاها برگردند و تولید را توسعه دهند.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها