خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۸۵۶۰۴۹
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کسی که به موضوع کار خودش مسلط نیست نبايد رييس جمهور شود.کسی که نامزد ریاست جمهوری است باید بتواند کارشناسان را در مسیر تحقق اهداف انقلابی مدیریت کند ...

«کاندیدای ریاست جمهوری حتماً باید قدرت مدیریت کارشناسانی که می‌خواهند در مقیاس تصمیم‌گیری‌های کلان نظر دهند را داشته باشد ولی نسبت به موضوع تصمیم‌گیری خودش هم باید متخصص باشد؛ يعني نمی‌توان یک آدم خام را انتخاب كنيم و صرفاً کارشناس‌ها به او مشاوره دهند. کارشناسان، تصمیم‌گیرنده نیستند ولي تصمیم‌سازند و نقش آنها از تصمیم‌گیرنده‌ها مهم‌تر است. 
رييس جمهور باید بتواند هم دستگاه تصمیم‌سازی را مدیریت کند که خروجی آن به نفع تمدن اسلامی تمام شود و هم اینکه بتواند در موضوع کار خودش تصمیم کارشناسانه بگیرد. کسی که به موضوع کار خودش مسلط نیست نبايد رييس جمهور شود.
مثلاً کسی که می‌خواهد ولی فقیه جامعه شود حتماً لازم نیست بداند كه ترکیب آسفالت این خیابان چگونه باید باشد تا مقاومت در مقابل میزان فشار و رفت‌وآمد ماشين‌ها در این خیابان را داشته باشد! اين كار مربوط به کارشناس‌های دیگری است. 
ولی در موضوع کار خودش _که تعیین استراتژی حرکت نظام است_ حتماً باید متخصص باشد، نه اينكه به دست متخصص‌ها بسپارد. البته معنی متخصص بودن این نیست که کار بدون نظام تخصص پیش برود (مثل بيماري كه شورای پزشکی درباره عمل جراحی او نظر می‌دهد ولو یک دکتر مسئولیتش را آخر به عهده می‌گیرد). برای حل مشکلات، نیاز به ساختارسازی و نهادسازی هم داریم و رييس جمهور بايد قدرت هماهنگ‌سازی دستگاه‌های کشور و نهادسازی را داشته باشد. حتماً نباید مسائل را از طریق بحران حل كند؛ یعنی باید در روال همدلی و همفکری، مسئله را حل کند ولو این که نیاز به بر هم زدن ساختارها، و ساختارسازی جدید باشد».

برگرفته از کانال استاد میر باقری
اردیبهشت 92

ارسال نظرات
پر بیننده ها