مديركل كميته امداد استان اردبيل مطرح كرد:

پرداخت بيش از 15 ميليارد ريالي زكات در قالب «سهم الفقراء»

رفع مشکلات نیازمندان و دستگیری از اقشار آسیب پذیر در اولویت هزینه کرد زکات قرار دارد که تا کنون خدمات قابل توجهی از محل «سهم الفقراء» به خانواده‌های مستمند اعطاء شده است.
کد خبر: ۸۸۵۶۰۶۹
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، حسين دشتي، مديركل كميته امداد استان اردبيل در حاشيه اين جلسه با اشاره به اينكه در سال گذشته خيرات اردبيلي بيش از 15 ميليارد و 332 ميليون ريال از زكات خود را به صورت سهم الفقراء پرداخت كرده‌اند، گفت: زکات پرداختی در قالب کمک هزینه تأمین جهیزیه، درمان بیماران نیازمند، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و تعمیر منازل خانواده‌هاي تحت حمایت كميته امداد هزینه شده است.

وي با بيان اينكه از محل «سهم الفقراء» زكات به مشكلات بيش از دو هزار نفر از خانواده‌هاي تحت پوشش و اقشار آسيب پذير جامعه رسيدگي شده است، اظهار كرد: رفع مشکلات نیازمندان و دستگیری از اقشار آسیب پذیر در اولویت هزینه کرد زکات قرار دارد که تا کنون خدمات قابل توجهی از محل «سهم الفقراء» به خانواده‌های مستمند اعطاء شده است.

دشتي با اشاره به اينكه طبق اساسنامه شوراي زكات، ۶۰ درصد از زکات برای فقراء و ۴۰ درصد آن برای پروژه‏‏های عمرانی در نظر گرفته شده است، تصريح كرد: بر اين اساس كميته امداد مي‌كوشد از طريق زكات «سهم الفقراء» رفع مشكلات مددجويان را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار داده و با ارائه خدمات مختلف، آنان را به مرز خوداتكايي نزديك كند.

مديركل كميته امداد استان با اعلام اينكه از محل زكات پرداختي يك واحد مسكن مددجويي براي خانواده تحت پوشش كه فاقد منزل مناسب بود، احداث شده است، افزود: 92 منزل خانواده‌هاي تحت حمايت نيز مورد بهسازي، تعمير و مقاوم سازي قرار گرفته است.

وي به ارائه خدمات درماني به 213 نفر از مددجويان اشاره كرد و گفت: مساعدت‌هاي مردمي در جهت درمان بيماران روند بهبودي آنان را تسريع بخشيده و موجب مي‌شود آنها علاوه بر تحمل درد و رنج بيماري متحمل هزينه‌هاي سنگين درمان بيماري خود نشوند.

دشتي با بيان اينكه 62 نوعروس تحت حمايت از كمك هزينه تأمين جهيزيه بهره‌مند شده‌اند، اظهار كرد: نوعروسان پس از دريافت كمك هزينه جهيزيه راهي خانه بخت شده و زندگي مشترك خود را آغاز كرده‌اند.

مديركل كميته امداد استان پرداخت كمك هزينه تحصيلي به 14 دانش آموز نيازمند را از ديگر بخش‌هاي هزينه كرد زكات عنوان كرد و يادآور شد: كمك هزينه‌هاي فرهنگي و تحصيلي به دانش آموزان و دانشجويان به منظور جلوگيري از ترك تحصيل و تلاش براي راهيابي آنان به مقاطع بالاتر اعطاء مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه يك هزار و 634 مددجو نيز از ساير خدمات حمايتي كميته امداد بهره‌مند شده‌اند، افزود: از محل زكات «سهم الفقراء» دو زنداني جرائم غيرعمد از زندان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده‌هاي خود بازگشته‌اند.

دشتي با بيان اينكه در سال گذشته، اردبيلي‌هاي خير بيش از 27 ميليارد و 181 ميليون ريال زكات مال و فطريه پرداخت كرده‌اند، اظهار كرد: زكات پرداختي خيران در سال 95 نسبت به مدت مشابه خود در سال 94، حدود 21 درصد افزايش داشته است.

مديركل كميته امداد استان با اشاره به اينكه 880 روستا مشمول پرداخت زكات هستند، بيان كرد: بر اساس فرمايش قرآن مجيد كه «اگر همه زكات خود را به موقع پرداخت كنند هيچ فقيري باقي نخواهد ماند» اميد است هم‌استاني‌هاي نيكوكار بيش از پيش به پرداخت زكات واجب، مستحبي و فطريه مباردت ورزند تا بتوانيم فقر و محروميت را به طور كامل از منطقه ريشه كن كنيم.

وي با بيان اينكه شفاف سازي هزينه كرد زكات موجب افزايش اعتماد عمومي مي‌شود، خاطر نشان كرد: زكات جمع آوري شده در همان محل و روستاهاي مؤدي زكات هزينه مي‌شود و ريالي از آن به ساير مناطق استان و شهرستان‌هاي ديگر اختصاص نمي‌يابد.

دشتي با اشاره به اينكه با همكاري هر چه بيشتر مسئولان، خيران و نيكوكاران مي‌توانيم شاهد رفع فقر و محروميت در جامعه باشيم، گفت: اميد است در سايه تعامل و همياري‌هاي گسترده توانمندي و خودكفايي خانواده‌هاي نيازمند را مشاهده كنيم.

ارسال نظرات