امام جمعه اردبیل با تشریح برخورد حماسی سپاه با ناوهای آمریکایی در خلیج فارس و رعب و ترس حیرت‌آور آمریکایی‌ها در برابر سپاه بیان کرد: این روش سپاه بزرگترین درس برای دولت‌مردان است که در برابر آمریکا منفعل نباشند.
کد خبر: ۸۸۵۶۰۷۴
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل ازسبلان‌ما، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: اسلام به اوصاف والی بسیار حساس است و امیرالمؤمنین(ع)و امام حسین(ع) سر این اوصاف شهید شدند.

وی بیان کرد: بهشت و جهنم یک ملت در اوصاف والی و رهبری شکل می‌گیرد و دنیا و آخرت انسان‌ها با والی معین می‌شود؛ به همین دلیل قرآن فرموده «یوم ندعو کل اناس باما مهم» یعنی در روز قیامت انسانها را با امام آنها به محشر می‌آوریم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: سپردن سکان مدیریتی کشور به مدت 4 سال و زمام فرهنگ، اقتصاد، سیاست، دین، ناموس و حیثیت بین‌المللی به یک فرد امری بسیار خطیر است و باید در این خصوص بسیار جدی بود.

آیت‌الله عاملی در تبیین این اوصاف افزود: چند وصف در رئیس جمهور آرمانی ضروری است که نخستین وصف امانتداری و حساسیت فوق‌العاده به بیت‌المال است،دومین وصف سخت‌گیری رئیس جمهور بر اطرافیان است به طوری که رئیس جمهور باید تطاول و فزون‌خواهی آنها به حقوق عمومی را کاملا قطع کند؛ طبق روایات ما سوء استفاده اطرافیان از قدرت یکی از علل فروپاشی حکومت‌ها و تمدن‌هاست.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: با رسیدن اطراف یک رئیس به آلاف و الوف معلوم می‌شود که او نه تنها لیاقت رئیس جمهور شدن ندارد بلکه او با ملت خود نامحرم است.

وی اظهار کرد: سومین وصف رئیس جمهور داشتن حریت است به طوری که یک رئیس جمهور نباید به خاطر رای مردم از گفتن حق و از انجام واجبات خود و از رعایت مصالح کلان کشور و مصالح دینی و تربیتی و فرهنگی اجتناب کند و آنها را زیرپا بگذارد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسافرت اخیر خود به استان هرمزگان به طور مفصل از شاهکارهای اقتصادی، علمی و حماسی سپاه پاسداران در کشور و در این استان صحبت کرد.

آیت‌الله عاملی گفت: شاهکارهایی مثل پالایشگاه عظیم ستاره خلیج فارس و خودکفایی در بنزین و توان صادرات و توسعه بندر شهید رجایی و ایستادگی بسیار تحسین برانگیز در برابر بیش از 50 رزم ناو از آمریکا و کشورهای اروپایی در خلیج فارس، بخشی از برکات تاریخی، حماسی، جهادی و بی نظیر سپاه پاسداران در کشور است.

وی با تشریح برخورد حماسی سپاه با ناوهای آمریکایی در خلیج فارس و رعب و ترس حیرت‌آور آمریکایی‌ها در برابر سپاه بیان کرد: این روش سپاه بزرگترین درس برای دولت‌مردان است که در برابر آمریکا منفعل نباشند.

خطیب جمعه اردبیل با بیان مصاحبه وندی شرمن نماینده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: این خانم در مصاحبه خود رسما به جاسوسی، خیانت و حقه‌بازی اعترف و مذاکره را از مشروعیت ساقط می‌کند؛ او می گوید "قبل از جلسه و بعد از جلسه با اسرائیل و عربستان مذاکره می‌کردیم و تمام جزئیات مذاکره را در اختیار آنها قرار می‌دادیم و در توافق عمدا کلمه‌ای را آوردیم که ایرانی‌ها از آن برداشتن را می‌فهمند ولی از نظر حقوقی به معنی تعلیق است نه برداشتن"؛علنی کردن این خیانت‌ها قطعا به خاطر تحقیر ملت و کشور ما و تست عکس‌العمل مسئولان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل از خیرین مدرسه ساز که هفته گذشته تا 10 میلیارد تومان تعهد مدرسه‌سازی را قبول کردند قدردانی کرد.

آیت‌الله عاملی با اظهار همدردی و غمگساری با خانواده‌های جانباختگان ریزش معدن آزادشهر گلستان از طرف اهالی استان اردبیل به خانواده‌های داغدیده تسلیت گفت و مسئولان امر را به دقت بیشتر در انجام وظائف توصیه کرد.

وی از جوانان انجمن پاکبانان و از پزشکان که در تطهیر و نظافت اطراف اتوبان در موسم ورود هیئت‌های مسابقه آسیایی والیبال و طرفداران آنها به استان، مجدانه عمل کردند، قدردانیکرد.

ارسال نظرات