خبرهای داغ:
مدرس دانشگاه‌های استان قزوین:

در نظام اسلامی ولی‌فقیه رکن و محور جامعه است

مدرس دانشگاه‌های استان قزوین اذعان کرد: در نظام اسلامی ولی‌فقیه رکن و محور جامعه است و تمامی مسئولین و دولت‌مردان باید تحت رهبری ولی‌فقیه و در مسیری که ایشان تعیین نموده حرکت کنند.
کد خبر: ۸۸۵۶۰۸۸
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱

مهدی نجاتی آتانی مدرس دانشگاه‌های استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارتباط با شاخص‌های کاندیدای اصلح بیان کرد: انقلاب اسلامی با شعارها و اهدافی به پیروزی رسید که در هر زمان و در هر مکانی این شعارها و اهداف جاذبه دارد زیرا انسان فطرتاً آن‌ها را قبول دارد.
وی افزود: اگر امروز انقلاب اسلامی را پس از گذشت چهار دهه مورد ارزیابی قرار دهیم و میزان وصول به هر یک از این شعارها و اهداف را بسنجیم، خواهیم دید که برخی از این اهداف محقق شده و در برخی از آن‌ها در نیمه‌راه هستیم و برخی از موارد یا محقق نشده و یا انحراف ایجادشده است.
این مسئول با اشاره به مشکلات محقق نشدن اهداف تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل عدم دسترسی به برخی از اهداف این است که دولت در تراز انقلاب اسلامی شکل نگرفته است. تاکنون دولت‌هایی که انتخاب‌شده در برخی از پارامترهای دولت اسلامی می‌لنگیدند.
آتانی اذعان کرد: اگر قرار است اهداف به‌طور کامل محقق شود یعنی فساد ریشه‌کن شود، توجه به محرومین در صدر اولویت‌ها قرار بگیرد و عدالت در همه زمینه‌های برقرار شود باید دولتی شکل بگیرد که رئیس آن دولت خود را مجری سیاست‌های کلان نظام بداند و به معنای واقعی مجری باشد نه سیاست‌گذار و نظریه‌پرداز.
مدرس دانشگاه‌های استان قزوین عنوان کرد: بنابراین اولین شاخص کاندیدای اصلح این است که فرد نظریه‌پرداز نباشد چون نظام اسلامی طبق قانون سیاست‌گذار دارد و نیازی به سیاست‌گذاری کلان ندارد.
وی با اشاره به دومین شاخصه کاندیدای اصلح گفت: دومین شاخص کاندیدای اصلح این است که همرنگ مردم باشد و از جنس مردم باشد، یعنی زندگی او بازندگی مردم متوسط  جامعه تفاوتی نداشته باشد.
این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از انحراف‌هایی که اشاره کردم در همین موضوع است یعنی مسئولین ما و مدیران ما دچار دنیاطلبی شده‌اند و مادی‌گرا هستند و برای ما ثروت، تشریفات و اشرافی گری از قبح افتاده است.
مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های قزوین ابراز کرد: ما اگر بخواهیم تجمل و اشرافی گری و اسراف و زیاده‌خواهی از جامعه ریشه‌کن شود باید در عمل این موضوع توسط مسئولین و مدیران و وزرا  به جامعه سرایت کند. وقتی از مردم انتظار داریم قانع باشند و اسراف نکنند و به دنبال تجمل نباشند ولی خودمان به این گفته‌ها پایبند نباشیم هرگز هیچ اتفاقی در جامعه رخ نخواهد داد .
آتانی بابیان اینکه انقلابی بودن یکی از معیارهای اساسی است،متذکر شد: سومین شاخص یک کاندید اصلح روحیه انقلابی گری است که بارها توسط رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرارگرفته است.
وی با اشاره به دیدگاه رهبری در ارتباط با انقلاب گری گفت: از نگاه رهبری معظم انقلاب روحیه انقلابی خود ویژگی‌هایی مانند مرزبندی با دشمن، اعتماد به مردم و صداقت، شجاعت در اقدام و آمادگی برای ایثار، برخورداری از سلامت اخلاقی و مبارزه با فقر، فساد و تبعیض دارد.
این مسئول چهارمین ویژگی یک کاندید اصلح ولایت مداری برشمرد و یادآور شد: در نظام اسلامی ولی‌فقیه رکن و محور جامعه است و تمامی مسئولین و دولت‌مردان باید تحت رهبری ولی‌فقیه و در مسیری که ایشان تعیین نموده حرکت کنند.
مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های قزوین عنوان کرد: در دولت‌های گذشته هر جا توجه به توصیه‌ها و رهنمودهای رهبری صورت گرفته موفق بوده‌اند و هرجایی بی‌توجهی کرده‌اند کشور را دچار خسران نموده‌اند.
آتانی در ادامه افزود : یکی از نمونه‌هایی که به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب کم‌توجهی شد موضوع برجام است که اگر طبق تذکرات رهبری که فرمودند مواظب باشید آمریکا ا نیست و یا اگر به شروط 9 گانه رهبری در برجام توجه می‌شد این توافق‌نامه تبدیل به خسارت محض نمی‌شد.
 
وی اضافه  کرد: هم‌اکنون همه شاهد هستند که به گفته مسئولین و تائید غربی‌ها، ایران به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرده است ولی غرب و به‌ویژه آمریکا پایبند به توافق نیست و  تحریمی جدید و سنگ اندازی جدیدی را شاهد هستیم.
این مسئول با اشاره  به  وظیفه اساتید و دانشجویان بیان کرد:
اساتید و دانشجویان و نخبگان جامعه اولا باید نیازهای جامعه را احصاء کنند و ثانیا بر اساس این نیازها شاخص های کاندیدایی که می‌تواند نیازها را رفع نماید را تبیین نمایند.
وی تأکید کرد: اگر اساتید در سطح جامعه و در میان مردم حضور یابند و یا در رده‌ها ضرورت حضور آگاهانه و نیز شاخص‌های کاندید اصلح را از نگاه دین و عقل بیان نمایند هم مردم و هم دانشجویان بیشتر به حرف آن‌ها اعتماد می‌کنند و از آن‌ها می‌پذیرند.
آنانی با اشاره به دغدغه رهبری در ارتباط با حضور حداکثری خاطرنشان کرد:یکی از دلایل ضرورت حضور حداکثری بیمه شدن کشور در برابر تهدیدات دشمنان است. هر چه حضور بیشتر باشد نشان‌دهنده وحدت بیشتر و انسجام بیشتر مردم و علاقه‌مندی مردم به‌نظام است.
وی در خاتمه عنوان کرد: این حضور حداکثری است که دشمن را دررسیدن به اهداف شوم ناامید می‌کند. بنابراین بر این اساس است رهبر معظم انقلاب در همه انتخابات تأکید بر حضور حداکثری دارند و حتی فرمودند که کسانی که به‌نظام علاقه‌مند نیستند اما کشور خودشان را دوست دارند و سرنوشت کشور برایشان مهم است در انتخابات حضور یابند.
1003/
ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها