خبرهای داغ:
رئیس جمعیت هلال احمر اردستان:

۴۰۰نفر آموزش امداد و کمکهای اولیه را در اردستان گذرانده اند

منصور خانی با بیان اینکه: ۳۵۰نفر در سال ۹۵ آموزش همگانی امداد و کمکهای اولیه را دیده اند، تصریح کرد: ۴۰۰ نفر نیز آموزش امداد و کمکهای اولیه را سپری کرده اند.
کد خبر: ۸۸۵۶۱۱۰
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردستان رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردستان اظهار کرد: برنامه جمعه، ایمان و ایمنی به منظور آموزش نمازگزاران جمعه و با هدف آموزش عمومی در شهرستان اردستان برگزار شده است.

منصور خانی گفت: یکی از برنامه های هفته هلال احمر کوه گشت امدادی بوده که با حضور اعضا و داوطلبان هلال احمر در یکی از روستاهای شهرستان بصورت تفریحی، امدادی و جلسه هم اندیشی برگزار شد.

وی افزود:  برنامه های پیش رو که نشست  با دبیران کانون های مختلف جوانان و به منظور تدوین و ابلاغ برنامه های سال ۹۶ خواهد بود در این هفته اجرا خواهد شد.

رئیس هلال احمر شهرستان اردستان با بیان اینکه جوانان هلال احمر از افراد جوان شهرستان تشکیل شده است، تصریح کرد: برنامه جشنی به مناسبت هفته هلال احمر و ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام در روز ولادت برای این افراد برگزار خواهد شد.

خانی با بیان اینکه جشنواره المپیاد جوانه ها در اردستان برگزار شده است، تصریح کرد: برنامه مربوطه در قالب جشنواره ورزشی امدادی  در پیش دبستانی سما همراه با  مانور زلزله برگزار شد.

وی برگزاری دوره های آموزشی ویژه هفته هلال احمر را از برنامه های مهم دانست و تصریح کرد: یک هزار و ۷۰۴ نفر عضو و داوطلب جمعیت هلال احمر اردستان هستند که از این تعداد ۴۱۱  داوطلب فعال  و ۲۱۶ نفر اعضاء که در برنامه ها و فعالیت های هلال احمر شرکت دارند.

رئیس هلال احمر با بیان اینکه  چهار کانون دانشجویی  و ۱۳ کانون دانش آموزی که مختص پایه اول متوسطه هستند در شهرستان وجود دارد، تصریح کرد:  دو کانون طلاب، دو کانون روستایی  و در بخش داوطلبان دو خانه داوطلب در این زمینه فعال هستند.

خانی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲ دوره دادرس برگزار شده است، تصریح کرد: دادرسان از میان دانش آموزان پایه هشتم انتخاب و آموزش داده می شوند.

وی با بیان اینکه  المپیاد منطقه ای و شهرستانی در شهرستان اردستان برگزارشده است، تصریح کرد: تیم های دخترانه  مدرسه هاجر زواره و پسرانه مدرسه توکلی اردستان به عنوان تیمهای برتر شهرستان به مسابقات استانی راه یافتند.

رئیس هلال احمر شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: ۳۵۰نفر در سال ۹۵ آموزش همگانی امداد و کمکهای اولیه و  ۴۰۰ نفر نیز آموزش امداد و کمکهای اولیه را سپری کرده اند.

خانی با بیان اینکه مدیریت بحران در شهرستان اردستان فعال است، تصریح کرد:  تنها مشکل  شهرستان در حال حاضر کمبود تجهیزاتی همچون دستگاه زنده یاب است.

وی با بیان اینکه برای موارد بحرانی ۱۰ تیم با امکانات به روز آماده عملیات هستند، تصریح کرد:  تیمهای پشتیبان  به منظور پشتیبانی از تیمهای آموزش دیده  آمادگی فعالیت را دارند.

ارسال نظرات