بخش عمده ای از واحدای تولیدی، بهداشتی و اصناف و بازاریان تربت حیدریه با ابراز نارضایتی از نحوه تمدید کارت سلامت، این اقدام را بسیار هزینه بر اعلام کردند.
کد خبر: ۸۸۵۶۱۹۴
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، بسیاری از بازاریان و بخصوص واحدهای تولیدی مانند قنادی ها و خواربارفروشان در تربت حیدریه مدتی است که برای تمدید کارت سلامت یا همان بهداشت خود ابراز نارضایتی کرده و این اقدام را بدون اطلاع قبلی و بسیار هزینه بر اعلام کردند.
 
محمد احمدیان یکی از بنکداران بازار تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: زمانی که برای تمدید کارت بهداشت مراجعه می کنیم علاوه بر هزینه های آزمایش و ویزیت پزشک مبالغی در دفاتر پیشخگان دلت و سایر نهادها برای تمدید کارت دریافت می کنند.
 
وی ادامه داد: در این نوع خدمات دهی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، چنانچه یک روز از مهلت اعتبار کارت بهداشت گذشته باشد مبلغ ۵۰۰ هزار ریال بعلاوه سایر هزینه ها بعنوان جریمه برای فرد مراجعه کننده در نظر گرفته می شود که در مجموع مبلغی حدود یک میلیون ریال بابت تمدید کارت سلامت هر واحد تولیدی باید هزینه کند.
 
احمدیان خاطر نشان کرد: با توجه به رکود در بازار و مشکلات اقتصادی و معیشتی که برای مردم و بخصوص بازاریان فراهم شده، این نوع هزینه ها در کنار هزینه های مالیاتی و آب و برق و گاز، و عوارض شهرداری، بر اصناف و بازاریان متحمل شده است.
 
ناصر شیبانی دیگر فعال واحد تولیدی در قنادی است که با اعتراض به نحوه تمدید کارت سلامت، هزینه ها را بسیار بالا دانست و گفت: در یک حساب سرانگشتی وقتی واحد های تولیدی و بهداشتی فعال را در نظر می گیریم متوجه می شویم که اگر از هر کدام میانگین ۷۰۰ هزار ریال دریافت کنند بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال تنها از این شهر پول از جیب مردم به خزانه دولت و یا سایر منابع دیگر واریز می شود.
 
وی اظهار کرد: برای تمدید کارت سلامت وقتی به پزشک مراجعه می کنیم بدون اینکه فرد را مورد ویزیت قرار دهد بلافاصله آزمایش می نویسد و این در حالی است که طبق معمول باید فرد را ویزیت کند و سئوالاتی در خصوص حرفه او پرسیده شود، اما انجام کارهای روتین، باعث شده نظارتی بر این نوع فعالیت نباشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها