عضو هیأت علمی دانشگاه تهران:
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه اوباما دست رد به روحانی زد و برجام به فرجام نرسید، تأکید کرد: دولت روحانی فریب‌خورده آمریکا است و آنها عیب کار را در عدم حمایت مردم می‌بینند که این تفکر کاملاً اشتباه است.
کد خبر: ۸۸۵۶۲۰۶
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عابدین مومنی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی خون بهای شهیدان والامقام و دستاورد تاریخی نظام جمهوری اسلامی است و مردم برای این نظام سر از پا نمی‌شناسند و برای این نظام در برابر همه قدرت‌های جهانی ایستادگی کردند، اظهار کرد: نارضایتی مردم در مشکلات موجود با اصل نظام نیست و مردم از آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کنند و اگر انتقادی به مدیران و مسؤولان داریم ربطی به نظام ندارد.

عضو  هیأت علمی دانشگاه تهران بیان کرد: روزی که شکل‌گیری جمهوری اسلامی در این سرزمین مطرح شد، مردم احساس کردند قیام امام حسین (ع) در حال تشکیل است و در واقع جمهوری اسلامی وصل به قیام امام حسین(ع) است.

مومنی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در جان و روح ما قرار دارد، ادامه داد: برخی مدیران مدعی ولایت‌مداری و پیروی از آرمان‌های انقلاب هستند اما در عمل چیز دیگری نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه امام(ره) به مردم اعتماد داشتند و مردم هم عاشق امام بودند، گفت: امام خمینی(ره) به ایمان به رب، ایمان به مردم و ایمان به هدف تأکید داشتند و مسؤولان باید این ایمان‌ها را داشته باشند اما بعضی‌ها این ایمان‌ها را ندارند.

استاد دانشگاه و عضو علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری تلاش می‌کنند ایمان به مردم به جامعه برگردد اما برخی‌ها خلاف آن حرکت می‌کنند، اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی نشانه بارز ایمان به مردم است و اقتصاد کشور باید با ایمان به مردم تحقق پیدا کند.

مومنی با بیان اینکه شاهد طبقاتی شدن درآمدها در جامعه هستیم و یک عده از نظر درآمدی هر ساله پایین می‌آیند و در مقابل درآمد یک عده افزایش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: وضعیت طبقاتی شدن درآمدها در دولت روحانی نگران کننده و موجب گلایه مردم شده است.

وی با انتقاد از نجومی‌بگیران، گفت: چطور می‌شود دولت برای یارانه مستضعفین پول ندارد اما برای حقوق نجومی‌بگیران پول دارد؟ چرا دولت برای حقوق گردن‌کُلفت‌ها پول دارد اما برای مستضعفان پول ندارد؟

استاد دانشگاه و عضو علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه مردم شاهد نابرابری‌ها و بی‌عدالتی‌ها از زمان دولت سازندگی بودند، ادامه داد: دولت یازدهم ادامه‌دهنده دولت سازندگی است و رویکرد اشرافی‌گری دارد.

مومنی با بیان اینکه دولت روحانی توجه ویژه‌ای به اشرافی‌گری دارد و به نیروهای اشرافی پست و مقام داده است، اظهار کرد: یک عده زندگی پر زرق و برق دارند و افرادی در شرایط معیشتی سختی هستند که این مسأله اصلاً با اسلام سازگار نیست.

وی در پاسخ به سؤال دیگر فارس مبنی بر اینکه چرا دولت روحانی بسیار عصبانی است و منتقدان خود را با لحن‌های تأمل‌برانگیز خطاب می‌کند، گفت: در اختیار داشتن قدرت رکن اساسی این افراد است و برای قدرت همه ترفندها را به‌کار گرفتند.

استاد دانشگاه و عضو علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه چشم و امید دولت روحانی به آمریکا بود، افزود: دولت روحانی به‌جای اینکه به مردم اعتماد کند به آمریکا اعتماد کرد و به‌قول خودشان می‌خواستند آب‌خوردن مردم سر سفره را با رضایت اوباما به خورد مردم دهند نه با رضایت خدا که مردم به‌جای اینکه شکر خدا کنند از اوباما قدردان باشند.

مومنی با بیان اینکه اوباما دست رد به روحانی زد و برجام به فرجام نرسید، تأکید کرد: دولت روحانی فریب‌خورده آمریکا است و آنها عیب کار را در عدم حمایت مردم می‌بینند که این تفکر کاملاً اشتباه است.

وی در پایان گفت: مردم برای استقلال انقلاب کردند و سلطه بیگانگان را هیچ‌گاه نمی‌پذیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها