فرمانده انتظامی لرستان از کشف بیش از یک تن مواد مخدر در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۶۲۰۹
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ،سردار محمد قنبری در جمع خبرنگاران در خصوص انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان لرستان اظهار داشت: در یکی از محله های خرم آباد ۲۳ خانه برای توزیع و پخش مواد مخدر در نظر گرفته شده بود که با مساعدت ماموران نیروی انتظامی این مکان ها شناسایی شدند.

وی ساخت فوری پایگاه بسیج در این محله را لازم و ضروری دانست و افزود: خلا قانونی باعث شده که ضمن برخورد قاطع ماموران نیروی انتظامی خرده فروشی موادمخدر در این محله همچنان ادامه داشته باشد.

فرمانده انتظامی لرستان عنوان کرد: اکثر خانه هایی که در این محله برای فروش مواد مخدر در نظر گرفته شده بودند فاقد پروانه ساخت است و قانون باید به شهرداری اجازه دهد که این خانه ها تغییر کاربری داده شوند.

سردار قنبری بیان کرد: با اینکه استان لرستان نسبت به استانهای دیگر در وضعیت بهتری به سر می برد اما وجود یک معتاد و مواد فروش هم در استان زیاد است و تا رسیدن به وضعیت مطلوب هنوز فاصله داریم.

وی گفت: بسیاری از این خانه ها مجهز به دوربین مدار بسته هستند و هر کدام از ساکنین این خانه ها را چند بار دستگیر کردیم اما این کار نیاز به بازنگری دوباره قانون در برخورد با مواد فروشان دارد.

فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: ۶۰ درصد جرائمی که در استان صورت می گیرد توسط کسانی است که اعتیاد به مواد مخدر دارند و جرائم دیگر هم ریشه در مواد مخدر دارند و اگر این معضل حل شود بسیاری از مشکلات هم حل خواهد شد.

سردار قنبری در رابطه با کشف یک باند موادمخدر در استان خاطرنشان کرد: از یک ماه پیش این باند زیر نظر ماموران موادمخدر استان بود که از سمت جنوب به سمت استان لرستان در حرکت بود تا اینکه روز گذشته توسط عوامل نیروی انتظامی شناسایی شدند.

وی افزود: بعد از خالی کردن مواد از یک کامیون و سوار کردن به یک نیسان توسط این باند، پلیس استان با لباس شخصی که از قبل در جریان کار بودند وارد عمل و اعضای سه نفره باند را دستگیر و ۳ دستگاه و ۲۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در دو بسته که به طور ماهرانه ای جاسازی شده و توسط یک نفر حمل می شد از این باند ثبت و ضبط شد.

فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: پلیس استان از ابتدای سال عزم خود را جزم کرده که به طور جدی تر و قاطع تر از گذشته با عوامل موادمخدر برخورد کند.

سردار قنبری افزود: این برخورد و مبارزه از دو بعد کشفیات به طور ترانزیت که از استان ما عبور می کنند و یا وارد می شوند است و در این رابطه از ابتدای سال تاکنون ۸۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر که ۱۵ کیلوگرم آن مواد صنعتی بوده از این طریق کشف شده است.

وی گفت: نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد افزایش کشف مواد مخدر و در این رابطه ۱۳ باند متلاشی شده است.

فرمانده انتظامی لرستان عنوان کرد: خودروهای بسیار زیادی که مستقیم در حمل مواد مخدر دخالت داشتند ضبط و در مجموع تاکنون ۶۵۰ نفر قاچاقچی موادمخدر دستگیر شده اند که ۱۲۹ نفر در کشفیات عمده و بقیه خرده فروش موادمخدر بوده اند.

سردار قنبری افزود: از ابتدای سال تاکنون ۷۵ طرح پاکسازی نقاط آلوده را داشتیم که در این نقاط خرده فروشی موادمخدر صورت می گرفت و این طرح ها با استقبال خوب مردم روبرو شد.

فرمانده انتظامی لرستان گفت : در این طرح ها ۴۵۰ نفر دستگیر و ۱۵ کیلوگرم موادمخدر توسط عوامل نیروی انتظامی در این محله ها کشف و ضبط شد.

سردار قنبری تصریح کرد: یکی از این محله ها توسط استاندار لرستان و فرمانده سپاه استان بازدید شد تا تصمیمات استانی خوبی گرفته شود و در این زمینه همه دستگاه ها پای کار بیایند و تنها اقدام پلیس نمی تواند ریشه این مسئله را از میان ببرد و همه باید دست در دست هم دهیم تا این معضل که همه از آن ناراضی هستند حل شود.

وی خطاب به تمام موادفروشان گفت : تمام موادفروشان باید بدانند که همه کارهایشان تحت اشراف ماموران نیروی انتظامی است و اشراف اطلاعاتی پلیس بسیار بالا است.

فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: از ابتدای سال سه عملیات هم در خارج از استان داشتیم که متوجه شدیم در سه استان دیگر حمل موادمخدر انجام می شود و با هماهنگی های انجام شده پلیس های استان به یاری ماموران این سه استان رفتند.

وس خاطر نشان کرد: ۳۰۰ کیلوگرم کشفیات خارج از استان نیز داشته ایم که اگر این ۳۰۰ کیلوگرم را به آن مقدار قبلی اضافه کنیم ما توانسته ایم ظرف دو ماه بیش از یک تن کشفیات مواد مخدر داشته باشیم.

انتهای پیام /ز

ارسال نظرات