حجت الاسلام بشکانی:دانشجویان در هر رشته ای که هستند برای عمق دهی به اندیشه های خود باید به مطالعات دقیق دست بزنند و در دوران گذرای دانشجویی بهترین استفاده و برنامه ریزی برای کسب معرفت و پیشرفت را داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۵۶۲۷۳
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ نشست بصیرتی با سخنرانی حجت الاسلام بشکانی، امام جمعه شاهدیه یزد توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی یزد و با حضور جمعی از مسئولین شورای های بسیج دانشجویی دانشگاه های استان در محل سالن شهید علیزاده دانشکده پیراپزشکی برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام بشکانی ضمن گرامی داشت سالرزو شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم به بخش هایی از زندگی انقلابی این شهید عالم در روزگار استبداد حکومت پهلوی و تلاش های مجاهدانه ایشان در راستای روشنگری و مبارزه با تفکرات باطل و ضد اسلامی و پاسخ به شبهات اشاره کرد و افزود: طبق فرموده خود ایشان در ابتدای کتاب عدل الهی، هدف از بیست سال قلم فرسایی ایشان پاسخ به شبهاتی بود که حول دین اسلام و مکتب تشیع وار شده؛ و با وجود گذشت حدود 38 سال از شهادت این مجاهد متفکر همچنان کتب ایشان در صدر بسیاری از منابع معرفتی و ایدئولوژی اسلامی عصر حاضر قرار دارد.

امام جمعه شاهدیه با تاکید بر اینکه شهید مطهری مسائل را بسیار عمیق و دقیق تبیین کرده و نقدهای ایشان کاملاً علمی و فلسفی است خاطر نشان کرد:نقد دقیق آثار افراد پوچ گرایی مثل صادق هدایت و کتب نویسندگانی نظیر علی شریعتی و عبدالحسین زرین کوب و بازرگان که با مفاهیم دینی در تضاد بود در شرایط خاص آن دوران بسیار مفید و موثر بود.

حجت الاسلام بشکانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهید مطهری همواره بر این مهم تاکید داشتند که استعمار سیاسی و استعمار اقتصادی زمانی موفق می شود که دشمن در استعمار فرهنگی موفق شده باشد خطاب به دانشجویان و اساتید هشدار داد:امروز عده ای در دانشگاه ها در تلاش هستند تا با تخریب فرهنگ خودباوری و اعتماد به توان داخلی و ترویج شعار ما نمی توانیم و نمی شود، خودباوری جوانان ما را به خودباختگی تبدیل کنند تا زمینه تسلط بیگانگان را فراهم کنند.

وی تصریح کرد:اندیشه های شهید مطهری هویت خودباوردی را در دنیا برای مسلمانان زنده کرد و حتی بسیاری از کتب ایشان ترجمه شده و توسط متفکران و اندیشمندان سایر کشور ها مورد تجمید قرار گرفته است.

حجت الاسلام بشکانی اظهارداشت: دانشجویان در هر رشته ای که هستند برای عمق دهی به اندیشه های خود باید به مطالعات دقیق دست بزنند و در دوران گذرای دانشجویی بهترین استفاده و برنامه ریزی برای کسب معرفت و پیشرفت را داشته باشند.

اشاره و بحث و بررسی برخی از آثار شهید مطهری نظیر کتاب های خدمات متقابل ایران و اسلام، عدل الهی، ده گفتار و داستان راستان از دیگر موارد مطرح شده در این نشست دانشجویی بود.
ارسال نظرات