خبرهای داغ:
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس از نصب کتیبه‌های خاتم پشت درهای حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) ساخته شده توسط هنرمندان شیرازی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۶۲۸۲
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱
اسکندر قاسمی اظهار داشت: این قطعات خاتم‌کاری مربوط به در اصلی و رواق باب‌القبله درِ ورودی شهدای 72 تن و درِ ورودی به نام حبیب‌ابن‌مظاهر (ره) حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلای معلی است.

وی با بیان اینکه 30 کتیبه خاتم در این عملیات نصب شد، گفت: مساحت کلی این کتیبه‌های خاتم 27 متر و ابعاد هر کتیبه از 1 متر ارتفاع تا عرض 90 سانتی‌متر و 50 سانتی‌متر تا 90 سانتی‌متر متغیر است. 

قاسمی مصالح به کار رفته در این پروژه را در بخش درودگری چوب ساج و نارنج عنوان کرد و افزود: در قسمت خاتم مواد به کار رفته در این کار از مواد درجه یک خاتم شیراز شامل چوب فوفل، فلز برنج، چوب عناب و سایر مواد مورد نیاز است که عمر و دوام بالایی  دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با اشاره به اینکه هزینه ساخت این کتیبه‌های خاتم را مردم استان فارس پرداخت کردند، تصریح کرد: با نصب این کتیبه‌ها مردم استان فارس تحفه و پیشکش ناقابلی به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تقدیم کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها