خبرهای داغ:

مرفهین بی‌درد مدافع سرمایه‌داران هستند نه قشر مستضعف

امام جمعه اسلام آباد غرب گفت: مردم به کسی رأی بدهند که طعم تلخ فقر راچشیده باشد نه مرفهین بی‌دردی که سیاست را به نفع سرمایه‌داران تنظیم می‌کنند و کمترین توجهی به مستضعفان ندارند.
کد خبر: ۸۸۵۶۴۰۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام امیر محمدی‌پور در مراسم «یادواره شهدای مدافع حرم و دانشجو» که در گلزار شهدای کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه میزبان اصلی جلسه شهدا و خانواده آنهاست، اظهار داشت: خوشحالیم که امروز مهمانانی از آستان قدس رضوی در این جلسه جهت هدایت و راهنمایی ما در امر خطیر انتخابات حضور دارند.

 

وی افزود: انتخابات یکی از امتحانات سنگین است و هرکس معنی حق الناس را بداند باید با دقت بیشتری پای صندوق های رأی حاضر شود.

 

حجت الاسلام محمدی خاطر نشان کرد: انتخابات همانند نماز و روزه یک واجب عینی برای حفظ نظامی است که با خون شهدا پا گرفته است و می توان گفت؛ اصل حضور ما تایید چنین نظامی است.

 

وی با اشاره به اینکه همه کسانی که از طرف شورای نگهبان انتخاب شده اند صلاحیت واقعی را ندارند، عنوان کرد: از بین هزار نفر کاندید، ۶ نفر برگزیده شدند که برخی از گزینش ها جنبه مصلحتی دارد و باید با دقت روی آن نظر کرد.

 

امام جمعه اسلام آباد غرب یادآور شد: همانطور که نایب امام زمان(عج) تاکید کرد به کسی رأی دهید که اگر خداوند در روز قیامت از شما پرسید به چه دلیل به فلانی رأی دادید بگویید دین و تقوا داشت و اهل خیانت نبود.

 

حجت الاسلام محمدی پور ادامه داد: این سه گزینه را روز قیامتی باید بگویید که نمی توان از حق فرار کرد و دروغ گفت، اگر غیر این چنین شخصی را انتخاب کردید در هر خیانتی که بشود شریک هستید.

 

وی شرکت در انتخابات را واجب عینی بیان کرد و گفت: همچنین تحقیق برای انتخاب فرد دین دار و با تقوا و کسی که اهل خیانت نباشد از واجبات است.


حجت الاسلام محمدی پور اظهار داشت: آنچه که شهدای مدافع حرم همچون حاج حسن علی اکبری که لیاقت شهادت را داشتند برای ما به جا گذاشتند یک امانت است که حفظ آن واجب، و خیانت در امانت، حرام است.

 

وی گفت: واجب فقط نماز خواندن و روزه گرفتن نیست، آنها نماد اسلام و خداپرستی است و حقیقتی که اسلام دارد حفظ امانت و رعایت حق الناس است.

 

حجت الاسلام محمدی پور به روایتی از پیامبر  اکرم(ص) در خصوص فرد ورشکسته اشاره و تصریح کرد: بر طبق روایت ورشکسته واقعی کسی است که نماز خوانده و روزه گرفته و به عنوان مؤمن شناخته شده ولی مال حرام خورده، اختلاس کرده، با آبروی مردم بازی کرده و غیبت و تهمت هم زده و در روز قیامت این فرد هیچ کدام از اعمال نیکش برایش باقی نخواهد ماند.

 

امام جمعه اسلام آباد غرب خطاب به مسئولان گفت: با از بین بردن حق مردم، نماز و روزه خود را باطل نکنید.

 

وی بیان کرد: در رأس انقلاب، شخصی قرار گرفت که به مردم یاد داد کارهای اداری خود را با اموال بیت المال انجام ندهند اما الان بعد از گذشت ۳۸ سال از انقلاب، اگر فردی این کار را بکند او را مسخره می کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی پور اشاره ای به خاطرات «شهید برونسی» در کتاب «خاکهای نرم کوشک»، کرد و اظهار داشت: شهید برونسی وقتی با ماشین اداره، مادر خود را در کنار جاده می بیند و مادر از او می خواهد که او را برساند می گوید این ماشین بیت المال است، چه اتفاقی افتاده که امروز از اموال بیت المال به راحتی استفاده می کنیم و می گوییم اسلام اینقدر هم سخت نگرفته است!

 

وی یادآور شد: خیانت در امانت چرا امروز عادی شده؟ مگر ما رهبری نداریم که به اعتراف بی بی سی زاهدانه زندگی می کند و دست به بیت المال نمی زند؟ به اعتراف دشمن رهبر خود و خانواده اش یک نقطه خاکستری در اقتصاد ندارند و دست به بیت المال نزدند، با وجود چنین رهبری چرا کار ما به اینجا کشیده است؟


حجت الاسلام محمدی پور ادامه داد: به ما نگفتند در انتخابات چقدر اشتباه کردیم کسانی را انتخاب کردیم که در بیت المال لاابالی و بی تقوا بودند و کار ما را به اینجا کشیدند و ما را به دنبال خود کشیدند و باورمان شد که خیانت در امانت و اختلاس کار خیلی سختی نیست!

 

وی با اشاره به خطبه قاصعه امیر المومنین(ع) اظهار داشت: اگر خدا می خواست، انبیاء را از بین اقشار سرمایه دار انتخاب می کرد، اما انبیاء را از قشری انتخاب کرد که ظاهری ضعیف اما عزم و اراده ای قلبی و قوی داشتند.

 

وی گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید فرمودند که به کسی رأی دهید که طعم تلخ فقر را چشیده باشد، یعنی به کسی که مرفه است و نمی فهمد اکثریت مردم در چه وضعیتی زندگی می کنند رأی ندهید چرا که سیاست خود را به نفع سرمایه دار تنظیم می کند و به اقشار ضعیف جامعه نگاه نمی کند.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب خاطر نشان کرد: دولتی که خود و وزرایش سرمایه دار و اهل بریز و بپاش باشد نمی تواند امانت دار این مملکت باشد.

 

وی همچنین گفت: همانطور که امام(ره) فرمود هرکجا کاخی ساخته شود کوخی بر سر فقرا خراب می شود و کاخ ساختن بدون خوردن حق مردم امکان ندارد و امام(ره) خطاب به مسئولین فرمودند؛ اگر روزی کاخ نشین شوید فاتحه این انقلاب خوانده است.

 

حجت الاسلام محمدی پور به وصیت نامه امام علی(ع) اشاره کرد و افزود: ما مسئولی می خواهیم که شفاف اموال خود را ابراز کند. شخص مسئولی که بگوید انتظار دارید من مثل مردم پراید سوار شوم نمی تواند درد مردم را بفهمد.

 

وی به دوران ریاست جمهوری شهید رجایی نیز اشاره ای داشت و افزود: شهید رجایی کسی بود که طعم تلخ فقر را چشیده بود و وقتی رئیس جمهور شد از حقوق ریاست جمهوری هیچگاه استفاده نکرد و همچنان حقوق معلمی خود را می گرفت و با آن زندگی کرد. او از بودجه مملکت خرج اتاق کار خود نکرد و در کوچه و خیابان به حل مشکلات مردم رسیدگی می کرد و از ریاست خود لذت نبرد.


 حجت الاسلام محمدی پور گفت: اگر قرار شود ما هم در کاخ زندگی کنیم و دفتر کار خود را در کاخ پادشاهان بنا کنیم چه فرقی با آن پادشاهان داریم. اگر کسی که ما انتخاب کردیم تایید کرد مدیران دولتش حق دارند حقوق نجومی و  ۲۰ میلیون تومانی داشته باشند و آنها را ذخایر انقلاب دانست خیانت به شهدا کرده ایم.

 

امام جمعه اسلام آباد غرب ادامه داد: ما اجازه نداریم کار نظام را به اینجا بکشانیم اگر یک بار چنین اشتباهی کردیم باید جلوی آن را بگیریم. خیلی از این گردن کلفت ها وام های چند صد میلیونی می گیرند و کسی نمی تواند آنرا پس بگیرد امااگر یک جوانی بخواهد وام ازدواج بگیرد می گویند نیست.

 

حجت الاسلام محمدی پور اظهار داشت: چون می خواستیم خیانت نکنیم و دزدی نکنیم شهید دادیم، ما چون می خواستیم رئیس قوه مجریه نیاید در بین مردم دروغ بگوید شهید دادیم و باید مراقب باشیم.

 

وی گفت: بعد از ۱۰ هزار سال از قدمت تاریخ ایران به جایی رسیدیم که بر کشور ما یک معلم و استاد رهبر ماست که با بصیرت و تمام همت، ما را راهنمایی می کند که ما بینش پیدا کنیم. چه بسیار آدم هایی بودند که به لباس پیامبر خیانت کردند این لباس پیامبر بر تن برخی ها مثل قرآنی است که در جنگ صفین روی نیزه کردند.

ارسال نظرات