پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

لزوم آموزش استفاده از فضای مجازی و رعایت عفت در این فضا

قلهکی گفت: با توجه به افزایش استفاده از گوشی‌های موبایل و اینترنت در خانواده‌ها، آموزش سواد استفاده از فضای مجازی و رعایت عفت در این فضا موضوعیت پیدا می‌کند.
کد خبر: ۸۸۵۶۴۱۳
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
لزوم آموزش سواد استفاده از فضای مجازی و رعایت عفت در این فضاعلی قلهکی پژوهشگر فضای مجازی و فعال رسانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به قبح شکنی در فضای مجازی گفت: رعایت عفاف در فضای مجازی شامل آقایان هم می‌شود. وقتی وارد فضای غلطی بشویم، فضا اثر منفی می‌گذارد و به تدریج قبح برخی مسائل ریخته می شود. متاسفانه امروزه در جامعه ما قبح ارتباط با نا محرم شکسته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فضای گسترده‌ای دارد، افزود: با توجه به افزایش استفاده از گوشی‌های موبایل و اینترنت در خانواده‌ها، آموزش سواد استفاده از فضای مجازی و رعایت عفت در این فضا موضوعیت پیدا می‌کند.
 
قلهکی یاد اور شد: در استفاده از ابزارهای ارتباطی چهار سوال مبنی بر اینکه از چه ابزاری، برای چه هدفی، با چه موضوعی استفاده می‌شود و چه عوایدی خواهد داشت؛ لازم است. همچنین باید از محصولات فناوری اطلاعاتی که مورد استفاده قرار می گیرد، به خوبی شناخت داشته باشیم.

پژوهشگر فضای مجازی عنوان کرد: ماشین وسیله خوبی است؛ اگر قوانین و نحوه استفاده از آن را بدانیم. استفاده از گوشی موبایل و فضای مجازی نیز به همین صورت است. گوشی باید متناسب با نیازهای ما باشد و بیش از اندازه استفاده نشود. فضا و محتوای ارتباطی نیز باید سالم باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم، سخت افزار یا نرم افزار ارتباطی را چه کسی تولید، عرضه و بهره برداری می کند.
ارسال نظرات