خبرهای داغ:
مدیرهماهنگی امور اجرائی شهر قزوین درباره فرسودگی لوله‌های آب شهری در جنوب شهر قزوین گفت: شهر قزوین دارای حدود 505هکتار بافت فرسوده می باشد که از این مقدار 3میلیون و 616هزار و 549 مترمربع در محدوده منطقه یک شهرداری قزوین است.
کد خبر: ۸۸۵۶۴۶۶
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علیرضا هنرور مدیر هماهننگی امور اجرایی شهر قزوین اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب در محدوده بافت فرسوده شهر قزوین در حدود 150کیلومتر شبکه آب رسانی دارد که طی سال های 1391 تا1395  حدود 20کیلومتر از شبکه فوق را نوسازی کرده است.

هنرور گفت: با توجه به فرسودگی لوله های شبکه توزیع آب و انشعابات منازل، نامناسب بودن بستر لوله‌ها، که یکی از عوامل بروز شکستگی در لوله ای از جنس آزبست می باشد، ممنوعیت استفاده از لوله های با جنس آزبست به علت سرطانزایی و زیاد بودن عمق لوله های قدیمی و به تبع آن عدم دسترسی مناسب به لوله ها جهت نصب انشعابات جدید و وجود مشکلات در بهره برداری و نگهداری از تاسیسات از دلایل ضروری انجام اصلاح شبکه توزیع آب در محدوده بافت فرسوده شهر قزوین است.

وی بیان کرد: زیاد بودن تعداد حوادث ناشی از شکستگی لوله ها به خصوص در مواقع بارندگی، که به دلیل فوق حوادث شکستگی لوله ها تشدید می گردد، هدر رفتن آب از محل اتصالات به دلیل فرسودگی شبکه و در مواقع شکستگی لوله ها و تحمیل خسارات هنگفت ناشی از شکستگی لوله ها که در برخی مواقع منجر به تخریب منازل می شود و نارضایتی مردم از دیگر  دلایل ضروری انجام اصلاح شبکه توزیع آب در محدوده بافت فرسوده شهر قزوین است.

مدیرهماهنگی امور اجرائی شهر قزوین تصریح کرد: شهرداری قزوین در راستای همکاری و تعامل با شرکت آب و فاضلاب  قزوین لایحه ای را در سال 1394 به شورای شهر تقدیم کرد و موافقت اعضای شورای شهر را جهت معافیت هزینه صدور مجوز، مرمت نوار حفاری و روکش آسفالت اخذ کرد که متاسفانه با وجود اخذ  این لایحه در سال 1394 تنها 5.3 کیلومتر شبکه آب نوسازی شده است.

وی ابراز کرد: در سال 91، 3هزار و 528 کیلومتر، در سال 92، 5هزار و 274کیلومتر، در سال 93، 5 هزار و 469 کیلومتر و در سال 94، 5هزار و 355 کیلومتر شبکه آب نوسازی شده است.

1001/پ30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها