خبرهای داغ:
با بیان اینکه نباید خروجی امر به معروف و نهی از منکر تفرقه باشد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید به تحکیم پایه‌های وحدت و همبستگی منجر شود.
کد خبر: ۸۸۵۶۴۸۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در نخستین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در سال 1396 که صبح شنبه برگزار شد، اظهار کرد: باید همه ما توجه داشته باشیم که امر به معروف و نهی از منکر زیرساخت‌هایی دارد که قرآن بر روی آن‌ها تأکید کرده است و اگر به آن‌ها توجه نشود همانند این است که بر روی زمین ناهمواری ساختمانی بنا کرده‌ باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: اگر واقعاً بخواهیم ساختمان امر به معروف و نهی از منکر مستحکم باشد، صرفاً با ارائه گزارش امکان‌پذیر نیست، بلکه باید با یک نگاه همه جانبه به این امر مهم دینی و الهی ورود پیدا کنیم

ویژگی‌های آمران به معروف و ناهیان از منکر

امام جمعه قزوین در ادامه به ویژگی‌هایی اشاره کرد که آمران به معروف و ناهیان از منکر باید از آن‌ها برخوردار باشند و افزود: «اعتصام فردی و ارتباط با خدا» یکی از ویژگی‌هایی است که باید آمران به معروف از آن‌ برخوردار باشند زیرا کسی که ارتباط و انس با خدا ندارد، در کار امر به معروف اثرگذار نخواهد بود.

وی به ویژگی دوم آمران به معروف اشاره و خاطرنشان کرد: «ایمان، تقوا و تسلیم» ویژگی دیگری است که آمران به معروف و ناهیان از منکر باید از آن برخوردار باشند تا کارها نتیجه بخش باشد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، «اعتصام جمعی» را سومین ویژگی آمران به معروف معرفی کرد و عنوان داشت: باید همه کسانی که می‌خواهند در راستای تحقق آرمان‌های الهی در حوزه امر به معروف گام بردارند، اعتصام به حبل‌ الله داشته و با هم همدل و همراه باشند.

عابدینی ابراز داشت: اگر در این حوزه مهم که بسیار مورد تأکید دین قرار دارد، دغدغه‌های مشترک نداشته باشیم، یقیناً بسیج همگانی صورت نخواهد گرفت و در نتیجه کارهایمان بی اثر می‌مانند

وی به چهارمین ویژگی آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره و اذعان کرد: «اخوت و ایمان» ویژگی دیگری است که آمران به معروف باید از آن برخوردار باشند و کسانی که محبت اهل بیت (ع) را در دل‌های خود دارند، دل‌هایشان بهم گره خورده و روح اخوت و ایمان در آن‌ها وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه «وحدت» را یکی از بزرگ‌ترین معروف‌ها معرفی و اظهار کرد: از نگاه دینی وحدتی ارزشمند است که بر مبنای توحید شکل گرفته باشد و باید آمران به معروف در راستای تحقق وحدت توحیدی گام بردارند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه نباید خروجی امر به معروف و نهی از منکر تفرقه باشد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید به تحکیم پایه‌های وحدت و همبستگی منجر شود.

معروف‌ها و منکرها شناسایی شوند

وی «شناسایی مصداقیِ معروف‌ها و منکرها» از سوی ستاد امر به معروف را ضروری دانست و تأکید کرد: باید لیست معروف‌ها و منکرهای کشور و استان تهیه شود و بر اساس آن، اولویت‌بندی صورت بگیرد تا با شناسایی اولویت‌ها به این عرصه ورود پیدا کنیم.

رئیس ستاد امر به معرف و نهی از منکر استان قزوین بیان کرد: معروف و منکر تنها در حوزه عفاف و حجاب نیست، بلکه اگر طبق فرمایشات رهبری اولویت‌بندی کنیم، نفاق، فتنه و بصیرت از اهمیت بالاتری برخوردار است و باید در اولویت کار ستاد قرار گیرد

عابدینی شناسایی منکرهای ایام انتخابات را امری ضروری و دارای اولویت دانست و افزود: برخی‌ها در ایام انتخابات برای انحراف اذهان عمومی به سمت یک کاندیدا، منافقانه رفتار می‌کنند و این رفتار منافقانه یکی از مصادیق منکرهای ایام انتخابات است که باید شناسایی و با آن برخورد شود.

وی با بیان اینکه سوء استفاده از موقعیت‌های شغلی یکی دیگر از منکرهایی است که باید در اولویت قرار گیرد، یادآور شد: سوء استفاده از موقعیت‌های شغلی بارها رخ داده است و اگر قرار است آن کارها همچنان ادامه داشته باشد و ستاد امر به معروف اقدامی انجام ندهد، تشکیل این جلسات خود منکر خواهد بود، زیرا خروجی نداشته و اثرگذار نبوده است.

قاطعانه و بدون رودربایستی با رسانه‌های حامی منافقان برخورد شود

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین سوء استفاده از فضای رسانه‌ای استان را یکی از بزرگ‌ترین منکرها دانست و گفت: برخی از رسانه‌های استان به صراحت از فعالیت‌های منافقان حمایت و به نفع آن‌ها عمل می‌کنند.

عابدینی خطاب به دستگاه قضایی افزود: نباید در این حوزه رودربایستی و کوتاهی کنیم بلکه باید با رسانه‌های متخلف و حامی منافقان برخورد قاطع صورت بگیرد.

عزل و نصب‌های فاقد پشتوانه اعتقادی، مادر بسیاری از منکرهاست

وی خاطرنشان کرد: برخی از عزل و نصب‌هایی در استان صورت گرفت که بدون پشتوانه اعتقادی و فاقد معیارهای انقلابی و دینی بود و این‌ها همه مصداق منکر است و باید خروجی کارهای ما به اصلاح چنین مسائلی منتهی شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: عزل و نصب‌های بدون پشتوانه اعتقادی و فاقد معیارهای انقلابی و دینی، مادر بسیاری از منکرهاست که اختلاس، پارتی بازی و بی‌عفتی از جمله آن هاست.

در ابتدای این دیدار آقای عباس کاظمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه پرداخت و حجت‌الاسلام‌والمسلمین قابل امام جمعه موقت، سردار شاهرخی فرمانده سپاه استان، آقای محمدی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام‌والمسلمین عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین، آقای اسکندری‌نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خانم مریم بیدخام مدیر کل امور بانوان و سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری پیشنهادات خود را حوزه امر به معروف و نهی از منکر ارائه کردند

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها