فاطمه فرهنگ فعال عرصه اقتصاد مقاومتی شهرستان طرقبه شاندیز به کمک سپاه و بسیج سازندگی شهرستان با مبلغی بالغ بر ۲۸ میلیون در پرورش دام سبک و ۱۵میلیون نیز در پرورش هزاران ماهی سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال کرده است.
کد خبر: ۸۸۵۶۴۸۹
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
به گزارش خبر گزاری بسیج خراسان رضوی، تأکید رهبر معظم انقلاب بر این است که اقتصاد کشور باید در برابر تهدیدات، تحریم‌ها و شیطنت‌های دشمنان مقاوم شود و باید به داشته‌های خود توجه کرده تا در زمان‌های تهدید اقتصاد ما اقتصاد بومی و از کشور‌های بیگانه تأثیرنگیرد.

این مهم یکی از سرفصل‌های مورد توجه بسیج سازندگی بوده که اقدامات قابل ملاحظه‌ای در میدان عمل صورت گرفته است.

شهرستان طرقبه شاندیز با داشتن مجموعه استعدادهای کشاورزی از مناطق مهم تولیدی محسوب می‌شود که کشاورزان و تولیدکنندگان آن با تمامی مشکلات پیش رو در این میدان فعال هستند لذا ضروری است با تسهیل روند تولید در این منطقه با استعدادهای مختلف تولیدی و گردشگری در راستای بهبود تولید و اشتغال یاری‌رسانی به این قشر محقق شود.

آمار رسمی بیکاری طرقبه شاندیز از میانگین استان خراسان رضوی کمتر اعلام شده اما همین میزان بیکاری ۷ درصدی زیبنده این شهرستان با چنین ظرفیت‌های تولیدی نیست و البته کلید این مسئله در رونق تولیدات بومی و حمایت از آن فارغ از هر گونه شعار پراکنی بوده؛ بر همین اساس تولیدکنندگانی با حمایت بسیج سازندگی شهرستان آغاز فعالیت و گسترش فعالیت داشته اند.

فاطمه فرهنگ؛ فعال عرصه اقتصاد مقاومتی شهرستان طرقبه شاندیز از اهالی روستای حصار سرخ شاندیز و فرزند شهید نمونه حرکت جهادی موفق است که در این روستا به کمک و همیاری سپاه و بسیج سازندگی شهرستان در عرصه‌های گلخانه،دامداری و پرورش ماهی فعالیت دارد و با مبلغی بالغ بر ۲۸ میلیون در پرورش دام سبک و ۱۵میلیون نیز در پرورش هزاران ماهی سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال کرده است.

فرهنگ در عرصه کشاورزی دارای گلخانه ای با بیش از ۳ هزار متر است که در آن به کشت محصولاتی مانند گوجه فرنگی، خیار، فلفل و انواع سبزیجات می‌پردازد و برای فروش محصولات به صورت شخصی در میدان تره بار و میوه مشهد عرضه می‌کند.

این بانوی تولیدکننده شاندیزی با بیان اینکه از ذخیره آب استخر پرورش ماهی برای آبیاری محصولات گلخانه استفاده می‌شود گفت: در زمینه محصولات دامی مانند شیر، گوشت و ارائه کود مناسب به باغات کشاورزی شهرستان از سال‌های گذشته به خودکفایی رسیده که از این ظرفیت در شهرستان به خوبی بهره‌برداری نشده است.

وی ضمن اشاره به اینکه نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ تن سطح زیر کشت انواع محصول دارد افزود: استقبال بازار به صورت فصلی تغییر می کند لذا مشکلات تولید و فروش محصولات در ۲ سال اخیر افزایش یافته به طوریکه متأسفانه ۲۰ تن محصول گوجه فرنگی را در زمستان امسال دور ریخته و تبدیل به ضایعات شد.

فرهنگ با استفاده از وام‌های اقتصاد مقاومتی و جهادی برای چندین نفر در این مجموعه اشتغال ایجاد شده است.

این مجموعه دارای استخر پرورش ماهی نیز می‌باشد که به دلیل عدم وجود بازار و هدررفت آن، تنها در یک دوره حدود ۲۰۰۰ ماهی کپور پرورش داده شد.

این کارآفرین نمونه گفت: باتوجه به اینکه رونق نسبتا مناسبی در بازار خرید و فروش گوشت وجود دارد مجموعه دامداری که با وام‌های بسیج سازندگی در سال‌های اخیر راه‌اندازی شده از ۵۰ رأس گوسفند به دو برابر افزایش یافته است.

وی با اعلام اینکه پس از چندین سال پیگیری مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به شهرداری بابت ساخت منزل نگهبانی در مجموعه کشاورزی و تولیدی به صورت اقساط پرداخت می کنیم افزود: با توجه به اینکه در همین شهر طی مدت چند روز بدون هیچ مزاحمتی ویلاسازی صورت می‌گیرد از عدم توجه و حمایت کافی از کشاورزان و تولیدکنندگان و عوارض تراشیده شده برای واحد نگهبانی همین مجموعه گلایه داشت که به صورت قسطی باید بپردازد.

فرهنگ خاطرنشان کرد: تعداد ۷ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر را غیرمستقیم صاحب شغل شده‌‌اند و علاوه بر گلخانه صیفی‌جات برای توسعه تجاری و تولیدی مشاغل دامداری و پرورش ماهی برنامه‌ریزی در سال‌های آینده دارم.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها