عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «بسیج»:
جعفر قادری گفت: دلیل اصلی شرایط بحرانی کنونی، عدم سیاستگذاری پولی مربوط به بانک مرکزی و کنترل نکردن نرخ‌های سود بوده که بی ثباتی اقتصاد کلان و عملکرد ضعیف تر اقتصادی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۸۵۶۵۴۰
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۸

جعفر قادری عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دلیل اصلی شرایط بحرانی کنونی، عدم سیاستگذاری پولی مربوط به بانک مرکزی و کنترل نکردن نرخ‌های سود بوده که بی ثباتی اقتصاد کلان و عملکرد ضعیف تر اقتصادی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه اینکه بانک مرکزی باید بتواند نوسانات بزرگ در بخش تولید را کنترل کند افزود: اعمال  سیاست پولی در کاهش نرخ تورم هم تاثیری شگرف دارد که این کنترل از سوی بانک مرکزی باید شکل بگیرد.

وی در ادامه بیان داشت: سیاست پولی بانک مرکزی به گونه‌ای باشد که بتواند بین تورم و تولید حالت تعادلی ایجاد کند. لذا دولت باید ساختار زیر بنایی اقتصاد را در جهت فراهمی اقتصاد مقاومتی هموار سازد.

قادری در خاتمه افزود: شوک‌های برون زایی اعم از رکود و افزایش نرخ تورمو سایر مولفه های موثر، اقتصاد کشورمان را در معرض مخاطره جدی قرار می‌دهد لذا ضروری است که بانک مرکزی اعمال کنترلی را مدنظر قرار دهد تا شرایط انعطاف ناپذیری که در اقتصاد کشورمان مابین دستمزد و افزایش قیمت‌ها وجود دارد از بین برود.

ارسال نظرات