انتقاد از وزیر علوم توسط دانشجویان مازندران

تعدادی از دانشجویان دانشگاه کشاورزی مازندران از اینکه وعده‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در قبال دانشجویان عملیاتی نمی‌شود گلایه‌های را نسبت به عملکرد فرهادی در زمان حضورش بر مزار شهدای گمنام مطرح کردند.
کد خبر: ۸۸۵۶۵۶۲
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، هرچه به روزهای پایانی دولت یازدهم نزدیک می‌شویم، شاهد حضور متولیان دولتی در استان هستیم.

مازندران از این لحاظ برای دولتی‌ها حائز اهمیت در ایام انتخابات تلقی می‌شود که به اذعان خودشان در انتخابات 92 زمینه‌ساز دست‌یابی روحانی به سمت ریاست جمهوری شدند.

مراسم تجلیل از نخبگان مازندران در روزهای پایانی دولت، مراسم تقدیر از فرهنگیان، سرکشی از دانشگاه‌ها و مراکز دولتی و افتتاح پروژه‌های دست چندم از برنامه‌های است که دولتی‌ها این روزها تلاش دارند که به نوعی کم‌کاری چهار ساله را در مدت‌کوتاه انتخابات جبران کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز گذشته میهمان تعدادی از دانشگاه‌های استان مازندران بود،حضور در دانشگاه مازندارن و برگزاری جلسه مشترک با رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری از برنامه‌های بود که فرهادی در آن شرکت کرده بود.

محمد فرهادی پس از حضور در دانشگاه ساختمان دانشکده زراعی این دانشگاه را افتتاح کرد و پس از آن برای رونمائی از یک محصول مرکز رشد در ساختمان پارک علم فناوری عازم ساری شده است.

حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری یکی دیگر از برنامه‌های وزیر در حین افتتاح ساختمان دانشکده زراعی بود که تعدادی از دانشجویان منتقد نسبت به عملکرد وزارت علوم و متولیان دانشگاه کشاورزی دغدغه‌های خویش را مطرح کردند.

این دانشجویان از اینکه در دانشگاه مسائل علمی به صورت عملیاتی مطرح نمی‌شود، گلایه کردند.

از دیگر گلایه‌های دانشجویان این دانشگاه بود که دانشگاه کشاورزی ساری باید از تئوری محوری خارج شده و وعده‌های مسؤولان دانشگاه در قبال دانشجویان عملیاتی شود.

این دانشجویان با اعلام اینکه وعده‌های زیادی به ما در ارتباط با عملیاتی و کاربردی کردن دروس داده شد، اعلام کردند: به عینه دانشجویان در این زمینه چیزی ندیدند.

وزیر علوم خطاب به دانشجویان منتقد از عملیاتی نشدن دورس بیان کرد: رئیس دانشگاه این موارد را مطرح کرده و این موضوع قابل پیگیری است و از جهاد کشاورزی نیز در این زمینه کمک می‌گیریم.

دانشجویان با اعلام اینکه مدت دو سال است که واحد دامپروری در این مرکز در حال فعالیت است، بیان کردند: مطالبات و دغدغه‌های خویش را در روز 16 آذر به نماینده دولت اعلام کردیم ولی به صورت عملیاتی اقدام مناسبی در این حوزه انجام نشد.

 دیگر مبحث مطرح شده توسط دانشجویان، فعالیت دامداری و اینکه چرا این دام‌ها در اختیار پیمانکار قرار گرفته و به دانشجویان اعتماد نمی‌شود.

دانشجویان با اعلام اینکه ما علاقه‌مند به کار در این زمینه هستیم، بیان کردند: دام‌ها در اختیار ما قرار گیرد، از طرفی دانشجویان از اینکه زمینه برای در اختیار قرار گرفتن دام سنگین برای آنها فراهم نشده بود، نیز دغدغه داشتند.

 دانشجویان با اعلام اینکه رشته‌های ما نیاز به کار عملی دارد، اعلام کردند: در این بخش با محرومیت‌های جدی مواجه هستیم.

وزیر علوم در پاسخ دغدغه‌های دانشجویان در ارتباط با بحث اختصاص دروس عملی در رشته کشاورزی،گفت: یکی از مواردی که در این رشته بازنگری شده، مبحث دروس عملی است که دانشجویان در پاسخ وزیر اعلام کردند که تنها تعداد واحدهای درسی ما افزایش پیدا کرد و به صورت عملیاتی اقدامی انجام نشده است.

این بخشی از گلایه‌های مطرح شده دانشجویان دانشگاه کشاورزی ساری بود، انتظار بود که وزیر علوم تحقیقات و فناوری در فضای مناسب‌تر دغدغه‌های دیگر دانشجویان را هم می‌شنید ولی به نظر می‌رسد که متولیان این وزارت‌خانه هم این روزها باید تکاپو بیشتری برای تداوم دولت تدبیر و امید به خرج داده و در سایر استان‌ها هم حتی به صورت مصلحتی هم شده حضور پیدا کنند.

از دیگر دغدغه‌های دانشجویان که در اختیار خبرنگار فارس قرار گرفت به شرح زیر است؛

۱ـ تئوریک و غیرکاربردی بودن علوم ارائه شده در اکثر زمان‌های آموزشی در حوزه کشاورزی

۲ـ عدم وجود امکانات لازم جهت کار عملی

۳ـ حاصل نشدن تجربه لازم به منظور کارآمد بودن در عرصه کاری بعد از فارغ‌التحصیلی

۴ـ قرار نگرفتن ظرفیت‌های موجود در اختیار دانشجویان برای افزایش مهارتهای عملی

5 ـ فقدان فضای آزمایشگاهی و کارگاهی مطلوب و مجهز در تنها دانشگاه کشاورزی استان

۶ ـ عدم اعتماد به قشر دانشجو در واگذاری زمین کشاورزی و بسترهای موجود

۷ـ تولید علوم بلااستفاده و خاک خوردن پایان‌نامه‌های موجود

۸ ـ چیره بودن گرایش‌های حزبی مسؤولان بر وظایف فرهنگی و مغفول ماندن فرهنگ در دانشگاه

۹- فقدان تخصص در بیشتر حوزه های غیرعلمی برای مسؤولان، مدیران و کارشناسان دانشگاه، به طور خاص در حوزه فرهنگی و کارآفرینی

۱۰ ـ ضعف عمیق ارتباط برون دانشگاهی، و اثرگذاری حداقلی بر حل علمی مشکلات جامعه کشاورزی مازندران.


ارسال نظرات
پر بیننده ها