رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان:

تدوین ۱۵۰ کد رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان از تدوین ۱۵۰ کد رشته جدید در این دانشگاه خبر داد .
کد خبر: ۸۸۵۶۵۸۹
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
بهگزارش خبرگزاری بسیج از لرستان؛ سعید فرح بخش در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه رویکرد اصلی دانشگاه علمی کاربردی در سال ۹۶ کیفیت بخشی به مسائل آموزشی است، اظهار داشت: با نظارت های دقیق تری که بر روی فعالیت مراکز انجام خواهیم داد این موضوع را پیگیری می کنیم.

وی افزود : یکی از آسیب های نظام آموزشی افت مسائل کیفی است ودر دانشگاه علمی کاربردی اعتقاد داریم اگر بتوانیم به کیفیت توجه کنیم به مهارت آموزی، اشتغال و کارآفرینی توجه کرده ایم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان عنوان کرد:متاسفانه توزیع مقاطع تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی استان منطقی و متوازن نیست، و در دو حوزه کاردانی و کارشناسی گروه هایی را تعریف کرده ایم که سهم هر مقطع ۵۰ درصد است و این در حالی است که این میزان باید به ۳۰ درصد کارشناسی و ۷۰ درصد کاردانی تغییر یابد.

فرح بخش بیان کرد: تولید و اشتغال از طریق صنعت حل می شود و ماهم باید متناسب با این دیدگاه حرکت کنیم، که از گسترش رشته هایی که به صنعت مربوط می شود حمایت خواهیم کرد.

وی گفت :ما به دنبال این هستیم که ۳ خوشه مرکز رشد فناوری در امسال راه اندازی کنیم، ترویج و ازدیاد این مراکز به بحث اشتغال کمک می کند و در هفته آینده نیز در این راستا بازدیدی از مراکز رشد استان اصفهان خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با بیان اینکه در نظر داریم که دفاتر کارآفرینی را در دانشگاه توسعه دهیم، خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۲ مرکز کارآفرینی در دانشگاه علمی کاربردی ایجاد شده و در سال ۹۶ همه مراکز ما به این دفاتر مجهز خواهند شد.

فرح بخش با اشاره به اینکه تلاش می کنیم به تدوین رشته های جدید که دارای ظرفیت در بحث اشتغال هستند ورود کنیم، گفت: باید زمینه های اقبال مردم را نیز مورد بررسی قرار دهیم؛ رشته گردشگری و هتل داری یکی از این رشته ها خواهد بود که در مهرماه تلاش می کنیم در یکی از مراکز راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: در پذیرش مهرماه دانشگاه علمی کاربردی لرستان ۱۵۰ کد رشته جدید می آوریم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با اشاره به اینکه تعداد کد رشته محل های این دانشگاه در لرستان ۲۵۵ مورد است، گفت: ۷۶ رشته کاردانی و ۶۷ رشته کارشناسی در این دانشگاه وجود دارد و تعداد کل رشته هایی که دانشگاه علمی کاربردی لرستان در آنها پذیرش دانشجو دارد ۱۴۳ رشته است.

انتهای پیام /z

ارسال نظرات
آخرین اخبار