رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر:

برگزاری جلسات قرآن کریم همزمان با ماه مبارک

همچنین همزمان با ماه مبارک رمضان جلسات تفسیر قرآن کریم و همچنین جلسات جزءخوانی به میزبان بقاع متبرکه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۶۶۰۶
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر به منظور تربیت حافظان قرآنی و افزایش فعالیت‌ها در این بخش همزمان با سراسر کشور طرح تربیت حافظان قرآن کریم را اجرایی می‌کند.

علی حیدری با اشاره به اینکه طرح تربیت حافظان قرآن کریم امسال برای پنجمین سال است که اجرایی می‌شود، افزود: تعهدات این اداره در مرحله نخست اجرای طرح به پایان رسیده است، و قرار است از امسال مرحله دوم آن اجرایی شود.

وی با بیان اینکه سالانه قریب به یک هزار حافظ قرآنی در ابهر تربیت می‌شود، افزود: امسال نیز سهمیه شهرستان به همین میزان تعیین شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر وی با اشاره به اینکه به منظور ارتقای سطح کیفی آموزش‌ها نسبت به جذب مربیان کارآزموده اقدام شده است، تصریح کرد: هم اکنون 40 مربی قرآنی در طرح تربیت حافظان قرآنی با اوقاف شهرستان ابهر همکاری دارند.

حیدری با بیان اینکه قبل از آغاز طرح دوره‌های آموزش برای مربیان قرآنی برگزار می‌شود، اضافه کرد: خوشبختانه طی سال‌های گذشته سطح کیفی دوره‌های آموزشی برگزار شده مطلوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم منجر شده برخی از افراد در این دوره چهار ساله کل قرآن کریم را حفظ کنند، گفت: همچنین به علت ارتقای سطح کیفی مسابقات، حافظان ابهری در مسابقات استانی و کشوری نیز خوش درخشیده‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر با بیان اینکه در شهرستان ابهر به منظور ترویج معارف دینی و قرآنی جلسات تفسیر قرآن کریم نیز برگزار می‌شود، تصریح کرد: همچنین همزمان با ماه مبارک رمضان جلسات تفسیر قرآن کریم و همچنین جلسات جزءخوانی به میزبان بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان کشوری و استانی برگزار می‌شود، افزود: همچنین جلسات آموزشی قرآن کریم نیز در بقاع متبرکه با حضور مربیان برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار