مسوول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: با حمایت از تولید کننده و راهنمایی آنها می توان ضعف های اقتصادی کشور را برطرف کرد.
کد خبر: ۸۸۵۶۶۷۷
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛محمد رضا آران مسوول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، ظهر امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: تأکید ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر موضوع اقتصاد مقاومتی، رسالت‌های بسیج سازندگی را دوچندان ساخته و باید تلاش بیشتری برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب داشته باشیم.

 
وی افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای درست مصرف کردن و بهینه مصرف کردن است و ما در بسیج سازندگی به دنبال توسعه ظرفیت‌های اقتصاد مقاومتی هستیم.

 
مسؤول بسیج سازندگی هرمزگان با اشاره به اهمیت خودکفایی در محصولات استراتژیک در کشورمان، خاطرنشان کرد: خانواده‌های روستایی بهترین ظرفیت برای تولید محصولات استراتژیک در کشورمان از جمله مواد غذایی را دارند و اگر امکانات اولیه برای این منظور در اختیار مردم ساکن روستاها گذارده شود، نتایج بسیار مطلوبی را شاهد خواهیم بود.
 

آران ادامه داد: بسیج سازندگی به دنبال رشد و توسعه صنایع خرد و زودبازده است و فعالیت خود را در اقتصاد مقاومتی به طور بسیار جدی و بر اساس تمهیدات ویژه‌ای پیگیری می‌کند.
 

وی گفت: در سال گذشته در حوزه‌های مهمی مانند پرورش ماهی، پرورش میگو، تولید قارچ، پرورش شترمرغ، پرورش دام سنگین، پرورش مرغ بومی، تولید کمپوست، اصلاح باغات و مراتع وارد شدیم و توانستیم که ضمن تقویت معیشت روستائیان در زمینه تولید نیز گام‌های بسیار خوبی برداریم.

 
مسؤول بسیج سازندگی هرمزگان تصریح کرد: 16 مرکز آموزشی در استان وجود دارد که هر کدام از متقاضیان تسهیلات باید ابتدا آموزش‌های لازم را طی کنند و ما در سال گذشته بیش از 1400 نفر را در کل استان هرمزگان آموزش دادیم.  همین طور ساخت 100 مسجد، 20 خانه عالم و اجرای 1400 پروژه محرومیت زدایی را در سراسر هرمزگان در دستور کار داریم.

آران همین طور اضافه کرد: 16 گروه جهادی نیز از 15 اردیبهشت ماه به نقاط مختلف استان هرمزگان اعزام شده‌اند.
ارسال نظرات