خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی آذربایجان شرقی در نشست خبری خود به مناسبت سالروز تاسیس این سازمان، گفت: محرومیت زدایی و رسیدگی به محرومان از ارزش های مهم گفتمان امام راحل و انقلاب است.
کد خبر: ۸۸۵۶۶۸۰
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جعفر رزمی افزود: بر اساس این گفتمان محرومان و مستضعفان صاحبان اصلی انقلاب و ولی نعمتان جامعه هستند و رسیدگی به آن ها باید اولویت اصلی نظام باشد.

وی با اشاره اجمالی به شکل گیری بسیج سازندگی به دستور رهبر فرزانه انقلاب در سال 79، غنی سازی اوقات فراغت جوانان در قالب اردوهای جهادی و هجرت، ترویج فرهنگ کار با بهره گیری از روحیه نشاط جوانان، ایجاد فضای مناسب برای کار گروهی، افزایش توان بسیجیان در کارهای عمران و آبادی و کمک به محرومیت زدایی را از مهم ترین رسالت بسیج سازندگی برشمرد.

رزمی بسیج را ظرفیت بالقوه ای در کشور خواند و اظهار کرد: ظرفیت بسیج ثروت عظیمی است که با درایت امام راحل ایجاد شده و امروز الگوی بسیاری از کشورهاست و در اختیار دولت تا از آن برای سازندگی کشور استفاده کند.

وی با بیان اینکه بسیج عمق استراتژیک برای کشور است، از اعلام آمادگی بسیج سازندگی برای حل مشکلات مردم خبر داد و گفت: با سازماندهی و اعزام نیرو می توانیم در حل بحران های طبیعی و غیر طبیعی دولت را یاری کنیم که مساله بیابان زدایی و آبخیزداری از آن جمله است.

 

رزمی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه بسیج سازندگی و منابع طبیعی به طور جد در بحث بیابان زدایی امسال ورود کرده ایم که در کشور 500 هزار هکتار برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی به حرکت جهادی 11هزار بسیجی در مدت سه روز برای واکسیناسیون طیور اشاره و بیان کرد: این بسیجیان سال گذشته با شیوع آنفولانزای مرغی توانستند 15 میلیون قطعه طیور را واکسینه کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا همچنین با اشاره به فعالیت 134گروه جهادی در مناطق محروم، اضافه کرد: 152 طرح با هزینه ای بالغ بر هفت میلیارد ریال در قالب 80 باب خانه برای مددجویان کمیته امداد، کمک به ساخت و تعمیر 68 باب مسجد در روستاهای دورافتاده، 18 باب مسکن محروم، سه باب خانه عالم، آب رسانی به سه روستای محروم و کمک به تعمیر دو بقعه متبرکه از جمله فعالیت هایی است که این گروه ها در مناطق محروم اجرا کردند.

وی افزود: این گروه های جهادی متشکل از بسیجیان دانشجو، طلاب، محلات و اقشار و متخصصین بودند که علاوه بر آن ها 150 تیم پزشکی نیز در قالب بسیج دانشجویی و جامعه پزشکی به مناطق محروم و کم برخوردار برای ارائه خدمات درمانی اعزام شدند.

رزمی در ادامه سخنان خود از اعزام 192 گروه جهادی به مناطق محروم خبر داد و گفت: هدف اصلی بسیج سازندگی از اعزام این گروه های جهادی کمک به آبادانی و عمران روستایی در کنار محرومیت زدایی است.

وی همجنین کمک به توسعه اشتغال و تولید در قالب آموزش، ارائه تسهیلات و مشاوره و تقویت قطب های تولیدی و تقویت تعاونی ها را برای سوق دادن تولیدات به تعاونی ها در جهت برندسازی و ورود به بازار فروش از دیگر اهداف بسیج سازندگی در سال جاری عنوان کرد.

ارسال نظرات