225 طرح اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی همزماندر سراسر استان درآغازین روز از هفته بسیج سازندگی به صورت ویدیوکنفرانسی در سیستان و بلوچستان آغاز شد
کد خبر: ۸۸۵۶۸۰۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷
به گزارش خبر گزاری بسیج از استان سیستان وبلوپستان مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم راه اندازی چند طرح در گفت و گو با خبرنگار ماگفت: 75 طرح از مجموع طرح های آماده افتتاح در هفته سازندگی استان در زمینه اقتصاد مقاومتی و 150 طرح نیز مربوط به محرومیت زدایی است.
سرهنگ علی اکبر جعفری ادامه داد: مجموع اعتبارات دولتی این طرح ها افزون بر 47 میلیارد ریال(چهار میلیارد و 700 میلیون تومان) و حدود 70میلیارد ریال( هفت میلیارد تومان) کمک خیران است.
وی افزود: طرح های اشتغالزایی قابل افتتاح در سیستان و بلوچستان شامل شیلات، طیور، طرح های کشاورزی و غیره است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در استان گفت: با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی در 2 سال گذشته برای ایجاد افزون بر 2 هزار و 194 طرح اشتغالزایی بیش از 256 میلیارد ریال وام قرض الحسنه به متقاضیان استان پرداخت شده است.
وی با اشاره به اقدامات سپاه پاسداران در راه اندازی بیمارستان صحرایی در سیستان و بلوچستان گفت: این نهاد سال گذشته با راه اندازی پنج بیمارستان صحرایی در استان به افزون بر 240 هزار نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کرده است.
وی با اشاره به طرح هجرت سه ویژه دانش آموزان گفت: این طرح با هدف کمک به مدارس، پرکردن اوقات فراغت و یادگیری مهارت از چند سال پیش در استان درحال اجراست.
وی افزود: 6 هزار و 374 نفر از دانش آموزان سال گذشته در قالب طرح هجرت شرکت کردند.
به گزارش بسیج17 اردیبهشت ماه سال 1379 بسیج سازندگی به دستور رهبر معظم انقلاب تاسیس شد.

ارسال نظرات