میرقانعی از پرداخت 7میلیارد و 774میلیون و 500هزار تومان تسهیلات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیجیان یزد در سال95 خبر داد و گفت: 31درصد دریافت‌کنندگان تسهیلات بانوان بودند.
کد خبر: ۸۸۵۶۸۷۶
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، "میرقانعی" رئیس بسیج سازندگی یزداظهار داشت: در سال گذشته اردوهای جهادی با هدف سازندگی و محرومیت‌زدایی با حضور 9هزار و500 نفر در دوره‌های 1، 3، 7 و 10روزه برگزار شد.

وی ادامه داد: این اردوها در زمینه‌های مختلف از جمله فعالیت‌های عمرانی و آبادانی، منابع طبیعی و کشاورزی، بهداشتی و درمانی، علمی، آموزشی و پژوهشی، بهسازی، زیباسازی و مرمت مدارس، خدمات حمایتی و فرهنگی در روستاهای محروم و کم برخوردار استان برگزار شد.

میرقانعی با اشاره به مشارکت دانش‌آموزان درزمینهٔ بهسازی، زیباسازی و مرمت 140مدرسه اذعان کرد: گروه‌های جهادی در راستای فعالیت‌های عمرانی و آبادانی مبلغی حدود 2میلیارد و 80میلیون ریال را از طریق کمک خیرین جمع‌آوری و تأمین کردند.

وی خاطرنشان کرد: 119گروه جهادی شناسنامه‌دار در سال 95فعالیت کردند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد اعزام گروه‌های پزشکی طرح هجرت با همکاری بسیج جامعه پزشکی را ازجمله فعالیت‌های انجام‌شده در سال95 عنوان کرد و ادامه داد: بالغ‌بر 60گروه عمومی و تخصصی خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی را در مناطق محروم مختلف انجام دادند.

میرقانعی فرهنگ‌ سازی و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی را از دیگر فعالیت‌های جوانان شرکت‌کننده در اردوهای جهادی عنوان کرد و افزود: در سال گذشته 32طرح بسیج همگام با کشاورز در راستای علمی کردن فعالیت کشاورزان توسط بسیج مهندسین کشاورزی انجام شد.

وی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه‌ها و تخصص‌های مختلف به‌خصوص عرصه‌های تولیدی مرتبط با امنیت غذایی مردم به یک هزار و 450نفر را از دیگر فعالیت‌ها نام برد و ادامه داد: شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی روستاها، برگزاری کلاس‌های ترویجی با محوریت روش‌های نوین تولید و استفاده بهینه از منابع مختلف، الگوسازی و معرفی فعالان و الگوهای موفق کاری محلی در تولید، برگزاری نمایشگاه‌های معرفی و عرضه محصولات و همچنین جشنواره محلی پخت غذا ازجمله برنامه‌های انجام‌شده در راستای ترویج اقتصاد مقاومتی است.

مسئول بسیج سازندگی استان یزد پرداخت تسهیلات درزمینهٔ راه‌اندازی مشاغل اقتصاد مقاومتی ازجمله پرورش آبزیان ، دام سبک و سنگین، ماکیانی نظیر بلدرچین و کبک، پرورش شتر(در سال 95 برای اولین بار)، پرورش شترمرغ، کاشت زعفران، محصولات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی ، قارچ خوراکی را یادآور شد و افزود: 7میلیارد و 774میلیون و 500هزار تومان منابع تسهیلاتی در اختیار افراد قرار گرفته است تا بتوانند این فعالیت‌ها را به‌صورت کارگاه‌های کوچک و زودبازده انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: 31درصد دریافت‌کنندگان تسهیلات بانوان بودند.

ارسال نظرات