مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بردسکن در گفتگو با «بسیج»:

809میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی اعطا شد/ اعزام اکیپ خدمات درمانی به روستاهای محروم بردسکن

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بردسکن با اشاره به اعزام اکیپ خدمات درمانی به روستاهای محروم محمدزورآب و سیناب گفت: 809 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی در سال 95 به متقاضیان پرداخت شده و در سال جاری آمادگی داریم تسهیلات عقود با درصد بسیار پایین اعطا کنیم.
کد خبر: ۸۸۵۶۸۸۷
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶
محمد جواد محمدی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی،  اظهار داشت: بسیج سازندگی در امور عمرانی، محرومیت‌زدایی، خدمات پزشکی و درمانی و سایر در مناطق محروم با هدف محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه  ناحیه بردسکن گفت: در سال ۹۵، بسیج سازندگی در راستای منویات مقام معظم رهبری اردوهای جهادی یک روزه، سه روزه، هفت روزه و ۱۰ روزه در سطح مناطق محروم شهرستان انجام شد که در واقع ۳۹۳۰ نفر روز در طی سال کار انجام شده است.

وی بیان داشت: مبلغ ۷۰ میلیون تومان در اردوهای جهادی مناطق محروم هزینه شده و با کمک قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ع) یک میلیارد ریال به ساخت حوزۀ علمیۀ امام جعفر صادق (ع) کمک شده است.

محمدی افزود : در بحث خدمات رایگان پزشکی هم در روستاهای کلاته‌برق، شمس‌آباد و خوشاب با اعزام اکیپ خدمات درمانی ۱۸۳ نفر ویزیت رایگان شدند که در مجموع دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینۀ داروهای نسخه شده بود که پرداخت شد.

وی ادامه داد: در راستای اقتصاد مقاومتی، مبلغ ۸۰۹ میلیون تومان تسهیلات اعطا کردیم که ۵۱ نفر این تسهیلات را دریافت کردند و بیش از ۲۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

محمدی گفت: به عبارتی در مرحلۀ اول مبلغ  ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات در رابطه با پرورش دام سنگین، بوقلمون، شترمرغ، زنبور عسل، پرورش قارچ و قالی بافی و تابلو بافی به متقاضیان پرداخت شده که با توجه به درخواست مردم، مبلغ ۲۰۰ میلیون هم به این تسهیلات اضافه شد که در مجموع به ۸۰۹ میلیون تومان رسید.

وی با اشاره با افتتاح خانۀ عالم روستای هدک و زینبیۀ روستای سربرج بیان کرد: در ساخت خانۀ عالم هدک ۴۵ میلیون تومان اعتبار هزینه شد که ۲۱ میلیون تومان آن از بسیج سازندگی بود و در ساخت زینبیۀ سربرج ۱۸۰ میلیون تومان هزینه شد که ۱۴۰ میلیون آن از کمک‌های مردمی و ۴۰ میلیون بسیج سازندگی کمک کرده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه  بردسکن اظهار کرد: در سال ۹۵ هدایای قام معظم رهبری به تمام شهرستانها اختصاص یافت  که در شهرستان ما ۲۰۰ کیف مدرسه همراه با محتویات لوازم‌التحریر حدود ۱۴ میلیون تومان به دانش‌آموزان محروم اهداء شد.

وی ابراز داشت: با کمک حوزه‌های بسیج خواهران الزهراء (ص) بردسکن، حضرت زینب (س) شهرآباد و حضرت فاطمه (ص) انابد موفق شدیم هفت میلیون تومان جهیزیه جمع‌آوری کنیم و یک میلیون تومان هم سبد غذایی به محرومان اعطا کنیم.

محمدی با اشاره به کمک بسیج خواهران به جبهۀ مقاومت و بازسازی عتبات عالیات از همکاری حوزه‌های قمر بنی هاشم (ع) و دانش‌آموزی شهید فهمیده بردسکن با بسیج سازندگی تشکر کرد و ادامه داد:در بحث بیابان‌زدایی هم با ادارۀ منابع طبیعی در روستای مهلار همکاری خوبی انجام شد.

وی گفت: در سال ۹۵ سه نمایشگاه صنایع دستی با همکاری بسیج خواهران در شهرستان برگزار کردیم که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و ۲۱ هزار و ۷۰۰ قطعه طیور بومی هم در ۱۶ روستای شهرستان با همکاری بسیج سازندگی واکسینه شدند.

مسئول بسیج سازندگی بردسکن بیان کرد: بسیج سازندگی شهرستان در سال جاری، ۲۵۰۰ نهال با همکاری ادارۀ محیط زیست و منابع طبیعی در راستای بیابان‌زدایی و پیشگیری از گرد و غبار در روستای علی‌آباد کشمر غرس کرده است.

وی عنوان کرد: در سال ۹۶ هم خدمات شایسته‌ای حول محور برگزاری اردوهای جهادی، اعطای تسهیلات عقود با درصد پایین و هم تسهیلات قرض‌الحسنه در راستای تولید و اشتغال به شهرستان بویژه به محرومان داریم.

محمدی به اعزام اکیپ خدمات درمانی به روستای محروم محمد زورآب و سیناب بردسکن اشاره کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها