خبرهای داغ:
معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران گفت: بزرگترین تجمع مهدوی در مسجد مقدس جمکران به مناسبت نیمه شعبان با حضور خیل عظیم شیعیان برگزار می‌شود و در این خصوص تمهیدات لازم پیش بینی شده است.
کد خبر: ۸۸۵۶۸۹۴
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸
برگزاری بزرگترین تجمع مهدوی در مسجد مقدس جمکران/پیش بینی تمهیدات لازم در نیمه شعبان
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد حاجی‌زاده در نشست خبری که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: کار برای امام زمان (عج) انجام دادن در تمام دوران دشوار است ولی در زمان کنونی که غربت شیعه بیش از پیش نمایان است کار سخت‌تر شده است.

وی از برگزاری بزرگترین تجمع مهدوی در مسجد مقدس جمکران به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج) یاد و تصریح کرد: نیمه شعبان گردهمایی عظیم منتظران ظهور حضرت حجت (عج) است و مردم جهان بویژه شیعیان به انتظار ظهور برگ‌های تاریخ را می‌شمارند تا زمان موعود فرا برسد.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران بیان کرد: همه کسانی که به مسجد مقدس جمکران مشرف می‌شوند، به نوعی دعوت شدند و با دعوت به این حریم مقدس آمدند و اگر عنایت دعوت نباشد هرگز توفیق حضور در این مکان مقدس رخ نمی‌دهد.

حاجی‌زاده ادامه داد: همه مردم دنیا با قومیت‌ها، گویش‌ها و ادیان مختلف منتظر موعود و منجی هستند ولی در این میان شیعیان استثنا هستند و با داشتن دو بال فرهنگ عاشورا و فرهنگ مهدوی از سایر منتظران جدا می‌شوند.

وی اضافه کرد: شیعیان هر سال سالروز میلاد خجسته منجی بشریت را به اشکال گوناگون جشن می‌گیرند و دست به دعا بر می‌دارند که زودتر حضرت قائم (عج) ظهور کند.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه نیمه شعبان از جمله شب‌های مبارک است، عنوان کرد: در روایات آمده است که پس از شب‌های احیا، شبی به مبارکی شب نیمه شعبان نداریم.

حاجی‌زاده با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که برای میزبانی از زائران مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان صورت گرفته است، گفت: دو ماه پیش از شروع سال جدید برنامه‌ریزی‌های نیمه شعبان صورت گرفت و در این راستا جلسات متعددی در استانداری و مسجد مقدس جمکران اجرا شد.

وی با اشاره به دستاوردهایی که در سال 96 مسجد مقدس جمکران به آن‌ها دست یافت، بیان کرد: امسال در آستانه نوروز مسجد مقدس جمکران از امنیت بالایی برخوردار بود و ناهنجاری و بزهکاری مشاهده نشد.

* اسکان 114 هزار زائر نوروزی در مسجد مقدس جمکران

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اسکان 114 هزار نفر در ایام نوروز در مسجد مقدس جمکران، گفت: این شمار زائر که در این مکان مقدس اسکان کردند با شمار اماکن اقامتی در قم برابری می‌کرد.

حاجی‌زاده از راه اندازی نخستین کمپینگ مسجد مقدس جمکران خبر داد و بیان کرد: 800 چادر برای زائران مسجد مقدس جمکران که در ایام نوروز برپا شد که توانستیم گامی نو در این عرصه برداریم.

وی بابیان اینکه تأمین نیازهای زائران مسجد مقدس جمکران در طول سال به ویژه در نیمه شعبان و شب‌های احیا، کاری استانی نیست، عنوان کرد: این یک کار ملی است و توقع می‌رود که همه دستگاه‌ها به صورت ملی ورود کنند و کار ویژه‌ای صورت بگیرد.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: مجموعه نیروی انتظامی، هلال‌احمر و فوریت‌های پزشکی به صورت ملی ورود کرده‌اند ولی این کافی نیست و باید سایر دستگاه‌ها نیز به‌صورت ملی در اجرای امور ما را در مسجد مقدس جمکران یاری کنند.

حاجی‌زاده به تدابیر اتخاذ شده از سوی کمیته امداد و درمان خبر داد و تصریح کرد: نیروهای اصلی کمیته درمان در صحن اصلی مستقر می‌شوند و در تلاش هستیم بیمارستان موقت به مناسبت این ایام در مسجد مقدس جمکران ایجاد کنیم.

 

* ایجاد 150 پارکینگ در اطراف مسجد مقدس جمکران

وی همچنین از آماده‌سازی پارکینگ‌های اطراف مسجد مقدس جمکران به همت شهرداری قم خبر داد و گفت: 150 پارکینگ با گنجایش 2 هزار خودرو سواری ایجاد شده و امنیت آنها را نیروی انتظامی بر عهده دارد.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران گفت: کشور ما همواره خار چشم دشمنان بوده و هست به همین دلیل به دنبال اقدامات خرابکارانه و هجمه هستند ولی با این وجود کشور ما به لطف امام زمان (عج) و درایت رهبر معظم انقلاب به همراه تیزهوشی نیروهای امنیتی در امان مانده است.

وی با اشاره به اینکه ممکن است دشمن از فضا و شور نیمه شعبان بخواهد برای حرکات بیو تروریستی استفاده کند، تصریح کرد: به همین دلیل از ورود نذری‌های بدون مجوز به مسجد مقدس جمکران جلوگیری می‌شود.

حاجی‌زاده گفت: حرکات دشمنان نمی‌تواند مانع صدور مجوز برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی که عاشقانه برپا می‌شود، باشد.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: گروه‌هایی مشتاق با دلی بزرگ از شهرستان‌های مختلف به قم می‌آیند و نسبت به کارهای خیر و توزیع نذری اقدام می‌کنند که در این راستا می‌توان به دو گروه سیرجانی و کرمانی اشاره کرد که هر سال به قم می‌آیند و در این ایام نسبت به پخت و توزیع نان اقدام می‌کنند.

وی از برپایی ده‌ها دیگ آش و حضور گروه‌هایی برای واکس زدن کفش زائران مسجد مقدس جمکران خبر داد و بیان کرد: آشپزخانه مسجد مقدس جمکران در این ایام 60 هزار غذا طبخ و بین زائران توزیع می‌کند.

حاجی‌زاده همچنین به برپایی 110 ایستگاه صلواتی در بلوار پیامبر اعظم اشاره و تصریح کرد: موکب حضرت معصومه (س) و هیات ثارالله در ایام نیمه شعبان در بلوار پیامبر اعظم به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: 7 هزار و 500 خادم در مسجد مقدس جمکران بسیج شدند که به زائران خدمات‌رسانی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها