خبرهای داغ:
رئیس بسیج سازندگی سپاه علی بن ابی‌طالب(ع)گفت: در سال ۹۵ درمجموع بیش از ۵۰ هزار نفر در اردوهای جهادی شرکت کردند که نسبت آن در سال ۹۴ در حدود ۴۱ هزار نفر بود که پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۸۵۶۸۹۹
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
۵۰ هزار ‌بسیجی قمی ‌‌به اردوهای جهادی اعزام شدند
به گزارش خبرنگار خبرگزارری بسیج از قم، سیدحسین فرهادی در نشست خبری که در سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم برگزار شد، با اشاره به سالروز تأسیس بسیج سازندگی اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی در 17 اردیبهشت سال  79 بنا‌بر دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد که در همان سال شاهد ادغام جهاد سازندگی با سازمان جهاد کشاورزی بودیم.

وی با اشاره به دلایل تشکیل بسیج سازندگی افزود: به خاطر ادغام سازمان جهاد سازندگی با جهاد کشاورزی خلأ سازمانی وجود داشت که این سازمان در راستای محرومیت‌زدایی از اقشار محروم جامعه اقدام کند، به همین دلیل بسیج سازندگی تشکیل‌شده و به‌مرور زمان جایگاه خود را در متن جامعه پیدا کرد، به صورتی که در سال 86 قانون تشکیل بسیج سازندگی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و آیین‌نامه اجرایی آن از سال  95 ابلاغ‌شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم بابیان مهم‌ترین محورهای  فعالیت این سازمان گفت: فعالیت‌های سازمان در 3 محور اصلی در حال انجام است که شامل اردوهای جهادی، محرومیت‌زدایی، احداث و تکمیل پروژه‌های محرومیت‌زا، اقتصاد مقاومتی و اجرایی کردن مطالبات رهبر معظم انقلاب هستند.

وی بابیان اهمیت و ضرورت ورود بسیج سازندگی به عرصه اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: در سال 91 برای تبیین گفتمان رهبر معظم انقلاب وارد این عرصه شدیم و پس از شناسایی و کسب اطلاعات موردنیاز از سال92 رسماً در این عرصه وارد فعالیت‌های اقتصادی شده‌ایم.

فرهادی با اشاره به اردوهای جهادی صورت گرفته در طول سال گذشته تصریح کرد:در سال95 اردوهای جهادی در قالب طرح‌های یک، سه، هفت و ده‌روزه انجام گرفت که شامل بسیج‌های محلات، فرهنگیان، دانش‌آموزی و ناحیه بسیج دانشجویی می‌شد که درمجموع  در طول اردوهای یک‌روزه بسیج سازندگی6 هزار و 578 نفر در این اردوها فعالیت داشتند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم بابیان نحوه اجرای اردوهای 3 روزه جهادی بسیج سازندگی ادامه داد: این اردوها شامل بسیج مهندسین و صنعت،بسیج جهاد کشاورزی و ناحیه بسیج دانش‌آموزی می‌شد که به‌صورت تخصصی انجام‌گرفته است و درمجموع 840 نفر در آن حضور داشتند.

وی از حضور پرشور بسیجیان مخلص در طول اردوهای هفت و ده‌روزه قدردانی کرد و گفت: درمجموع 2 هزار و 338 نفر در طول اردوهای هفت‌روزه بسیج شرکت داشتند، همچنین در طول اردوهای ده‌روزه بسیج هزار و 368 نفر افتخار حضور داشتند.

رئیس بسیج سازندگی با ابراز خرسندی از بیشتر شدن اقبال عمومی به طرح‌ها و اردوهایی جهادی تأکید کرد: در سال 95 درمجموع بیش از 50 هزار نفر در قالب این اردوها شرکت کردند که نسبت آن در سال 94 در حدود 41 هزار نفر بود که پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به شروع فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی در سال جدید خاطرنشان کرد: در نوروز 96 بیست‌وسه گروه جهادی در داخل و خارج از استان برای اجرا و تکمیل پروژه‌های محرومیت‌زدایی اعزام‌شده است که درمجموع بالغ‌بر ده هزار نفر را شامل می‌شود.

فرهادی بابیان اینکه محور فعالیت‌های عمرانی بسیج در زمینه‌های احداث  و تکمیل پروژه‌های انتقال خط آب، کتابخانه، خانه بهداشت، خانه عالم، مدرسه، مسجد و دیگر پروژه‌های عام‌المنفعه است، تأکید کرد: از سال 91 تا 95 تعداد 407 پروژه عمرانی را بسیج سازندگی احداث و تکمیل کرده است که در نوروز 96 تعداد 86 پروژه را بسیج شروع و به اتمام رسانده است.

وی بابیان اینکه محور اصلی فعالیت‌های بسیج سازندگی اقتصاد مقاومتی است،خاطرنشان کرد:در سپاه، قرارگاهی به همین منظور تشکیل‌شده است که همه ارکان سپاه دز آن حضور منسجم و مستمری دارند.

فرهادی با اشاره برخی از زمینه‌های فعالیت بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: امنیت غذایی، پرورش ماهی، مرغ بومی، بوقلمون ، پرورش زنبورعسل، صنایع‌دستی، ایجاد و احداث گلخانه و دیگر فعالیت‌ها در این زمینه را بسیج به‌طور جد در حال پیگیری است.

وی ادامه داد:در سال 95 با اعتباری بالغ‌بر 5 میلیارد تومان 415 کارگاه در استان راه‌اندازی شد که میانگین اعتبار برای راه‌اندازی هر کارگاه در حدود 13 میلیون تومان بوده است.

رئیس بسیج سازندگی با موردتوجه قرار دادن فعالیت‌های بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: از سال92 بااعتباری بالغ‌ بر 22 و نیم میلیارد تومان 1417کارگاه را در استان احداث کرده‌ایم.

فرهادی  بابیان قطبی‌سازی  استان در زمینه‌های اقتصادی  و صنایع در کشور افزود:در دو زمینه لبنیات و گوهر تراشی اقدامات خوبی صورت گرفته است و در تلاشیم استان را در این زمینه‌ها جز قطب‌های اصلی اقتصادی بکنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها