خبرهای داغ:

کتاب «اقتصاد توسعه» به نمایشگاه کتاب رسید

کتاب «اقتصاد توسعه» اثر جرارد رولاند توسط محمد سلیمانی و محمد مخبر ترجمه و در نمایشگاه کتاب به مخاطبان عرضه می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۶۹۱۳
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب «اقتصاد توسعه» اثر جرارد رولاند توسط محمد سلیمانی و محمد مخبر ترجمه و از سوی نشر چالش در بهار 96 روانه بازار نشر شده و در نمایشگاه کتاب به مخاطبان عرضه می‌شود.

اقتصاد توسعه یکی از جذاب ترین حوزه های علم اقتصاد می باشد، در 15 سال اخیر، برخی از مهمترین پیشرفت های نوآورانه در علم اقتصاد، در حوزه اقتصاد توسعه بوده است.

 این کتاب مجموعه نسبتاً کاملی از مسائل اساسی اقتصاد توسعه در20فصل شامل شکاف توسعه، فقر و نابرابری، رشد جمعیت، رشد اقتصادی، تغییرات ساختاری و استراتژی های توسعه، تجارت بین الملل و نرخ های ارز، نهادها و توسعه اقتصادی، بازارها و سلسله مراتب ها، نهادهای سیاسی، نهادهای حقوقی و مالیاتی، فرهنگ، حقوق و قراردادهای زمین های روستایی، حقوق مالکیت و کارآیی در محیط های شهری، توسعه بازار، نقش بازارهای اعتبار در توسعه، ارائه خدمات بهداشتی در کشورهای درحال توسعه، ارائه خدمات آموزشی در کشورهای درحال توسعه، تأمین زیرساخت ها در کشورهای درحال توسعه، فساد، جنگ ها و منازعات را پوشش داده و در هر یک از این مباحث علاوه مباحث تئوریک، مطالعات تجربی انجام شده را نیز بررسی نماید.

با توجه به صبغه مطالعاتی جرارد رولاند، کتاب حاضر در مقایسه با بسیاری از دیگر کتب نگاشته شده در حوزه اقتصادتوسعه،رنگ و بوی اقتصاد سیاسی پررنگتری دارد و به طور خاص در فصول جداگانه به مباحث سیاسی اثر گذار بر توسعه اقتصادی از جمله نهادهای سیاسی، جنگ‌ها و فساد پرداخته شده است.

این کتاب به صورت کاملاً ماهرانه ای از مطالعات تجربی برای تبیین دیدگاه تئوریک مد نظر خود استفاده می کند و البته در این راه تلاش می کند تا ضمن رجوع به اصلی ترین مقالات نگاشته شده در هر موضوع، جمع بندی مناسبی از دیدگاه های سنتی و جدید اقتصاد توسعه ارائه نماید.

توجه به وضعیت اقتصادی کشورهای درحال توسعه و به طور خاص کشورهای با حداقل درجه توسعه‌یافتگی

استفاده از جدیدترین آمارهای موجود برای ترسیم وضعیت کشورهای درحال توسعه در حوزه‌های مختلف(فقر، جمعیت، شاخص‌های آموزشی، بهداشت، فساد و ...)

انتظار می رود که مطالعه این کتاب برای افراد علاقمند به این موضوع و  دانشجویان رشته های مختلف علوم انسانی و به ویژه رشته های اقتصاد، علوم سیاسی و جامعه شناسی زمینه ساز فهم بهتر مسائل خاص کشورهای توسعه نیافته باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  در غرفه نشر چالش در سالن  A3 عمومی،راهرو ،غرفه ٤٢ خریداری کنند یا از طریق تماس با نشرچالش به شماره 66414610 آن را خریداری نمایید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها