رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: خوب نیست مقام مسئولی نمایش اقتدار ملت در قدرت موشکی را که به برکت خون شهیدان حاصل و موجب بازدارندگی برابر تهدیدات دشمنان است به مسئله کوچکی مانند برجام ربط دهد.
کد خبر: ۸۸۵۷۱۲۳
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ، در آیین جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی (امین)، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم و نیز شهدای اخیر مرزبانی نیروی انتظامی در میر جاوه، مجاهدت ها و موفقیت‌های نیروی مقتدر و امنیت آفرین انتظامی قدر دانی کرد و اظهار داشت: ورود و کار در نیروی انتظامی اگر با نیت خالص برای خدمت به کشور اسلامی و ملت عزیز ایران باشد، عبادتی مهم و افتخاری بی بدیل محسوب می شود که بایستی به آن مباهات کرد.
وی افزود: از شما دانشجویان ارجمند و آینده ساز انتظار می‌رود تحصیل و کار در نیروی انتظامی را با عشق به خدمت به اسلام، میهن و مردم عزیز ایران آغاز کنید.
سرلشکر باقری با اشاره به تهدیدات و بدخواهی‌های فراروی ملت ایران که از جانب دشمنان قسم خورده انقلاب و مردم طراحی و حمایت می شود، تصریح کرد: آنها از راه ها و روش های مختلف در پی ضربه زدن به امنیت این کشور و مردم هستند و در چنین شرایطی مسئله ارتقای دانش و مهارت و آمادگی مقابله با انواع جرایم، بزه ها و نا امنی ها ضروری است، از دانشگاه و دانشجویان نیروی انتظامی در این زمینه انتظارات بالایی می‌رود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بر شماری انتظارات اساسی از دانشگاه علوم انتظامی گفت: مجهز بودن به علم و فناوری روز، مهارت علمی، اولویت پیشگیری بر مقابله، بهره مندی از تجارب اساتید و کارکنان با سابقه، بازدید از منا طق ماموریتی، انجام کارورزی همزمان با تحصیل از جمله این انتظارات است.
وی تمرین عملی در صحنه های مورد نیاز انقلاب و کشور را مستلزم تبدیل دانشجویان ورودی به افسرانی انقلابی، جهادگر، خودساخته، امانت دار، عادل، آگاه، بصیر، قانون مدار، منظم، توانا، سخت کوش، با مهارت و برخوردار از درجه خدمتگزاری به مردم دانست و با تاکید بر جایگاه نیروی انتظامی نزد مردم و جامعه خاطر نشان کرد: در کشور اسلامی، مراکز، پایگاهها، کلانتری ها و پاسگاههای نیروی انتظامی باید خانه دوم و محل احساس امنیت و آرامش مردم باشد.
سرلشکر باقری تاکید کرد: همانطور که مجرمان با دیدن پلیس باید احساس ترس و وحشت داشته باشند، مردم باید با دیدن  پلیس و در کنار پلیس بودن، احساس امنیت و آرامش کنند که بحمدالله هم اکنون چنین است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه اعتبار و بقای انقلاب اسلامی به پشتوانه مردمی آن است، افزود: نیروی انتظامی به عنوان نماینده شاخص نظام در جای جای این کشور، بایستی نماد اقتدار، نظم، جرم ستیزی و در عین حال رافت و مهربانی با مردم باشد.
وی خودسازی، سعه صدر، تخلق به ادب و اخلاق اسلامی، حفظ وجهه انقلابی و ملی و تلاش و کوشش دائمی را ضامن حفظ جایگاه مردمی نیروی انتظامی قلمداد کرد و با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا افزود: استقرار ثبات، امنیت و آرامش مهمترین مقدمه و بستر حیاتی مهم برگزاری انتخاباتی پر شور و در تراز انقلاب و مردم ایران است و به فضل الهی نیروی انتظامی با کمک سایر نیروهای مسلح با تمام توان به خوبی از عهده آن برخواهند آمد.
سرلشکر باقری تاکید کرد: حضور حماسی، پر شور و حداکثری ملت پای صندوق های رای موجب عمیق تر شدن استقرار امنیت در کشور و نشان دهنده ارتباط پایدار ملت با حاکمیت در دولت اسلامی است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: ان‌شاءالله ما سربازان میهن اسلامی نیز به عنوان قطره ای از دریای خروشان مردم، با دقت و بصیرت و پیروی از شاخص‌های تبیین شده توسط رهبری معظم انقلاب، به نامزد اصلح، مومن، انقلابی، پر تلاش، با نشاط، درون نگر، کارآمد، درد کشیده و مردمی رای خواهیم داد.
وی در ادامه با اشاره به توانمندی های ملت ایران و اقتدار نیروهای مسلح بیان داشت: نیروهای مسلح به عنوان سربازان فرماندهی معظم کل قوا و خدمتگزاران ملت شریف ایران، اقتدار و توانایی خود را در دفاع از میهن اسلامی، امنیت و منافع ملی، به خوبی مدیریت کرده و آن را ارتقا می‌بخشند.
سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه ما تنها بخشی از توان و اقتدار دفاعی سرشار خود را به رخ دشمن می‌کشیم، افزود:  خوب نیست یک کاندیدا و مقام مسئولی نمایش اقتدار ملت در قدرت موشکی را که به برکت خون شهیدان حاصل و موجب بازدارندگی برابر تهدیدات دشمنان است را به مسئله کوچکی مانند برجام ربط دهد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: این در حالی است که برابر متن سند برجام و اعلام وزیر محترم امور خارجه، در این سند هیچ اشاره ای به مسئله موشکی نشده و  قدرت موشکی کشور ارتباطی با برجام ندارد و از سوی دیگر تیم مذاکره کننده هسته‌ای در خصوص برجام، بارها بر تاثیر اساسی قدرت دفاعی و بازدارنده کشور در پیشبرد مذاکرات تاکید و تصریح داشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان میهن اسلامی اذعان دارند که امکان تهاجم و تجاوز نظامی به ایران سخت و ناشدنی است، تاکید کرد: در عین حال دشمنان باید بدانند در صورت هر گونه اشتباه در محاسبه و یا کوچکترین تعرض به نظام و سرزمین اسلامی، پاسخ بی درنگ و قاطع و کوبنده در نقاطی که ما تعیین می کنیم را دریافت خواهند کرد که موجب پشیمانی و شکست آنها خواهد شد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر ناتوانی و عجز دشمن در تجاور و تهاجم نظامی به ایران اسلامی افزود: توسل آنها به روش دزدان و گردنه گیران بزدل با اجیر کردن تعدادی تروریست بی ارزش برای نا امن سازی مرزها یا منافع ایران کشور نیز محصولی جز خفت و خواری برایشان نخواهد داشت.
سرلشکر باقری با اشاره به حادثه اخیر در مرز پاکستان که منجر به شهادت جمعی از مرزبانان شجاع و دلاور نیروی انتظامی در میر جاوه شد، گفت: با کمال تاسف مناطق همجوار مرزهای شرقی در ایران خاک پاکستان، به مامن و محل آموزش، آماده سازی و تجهیز تروریست‌های جیره خوار عربستان و مورد تایید آمریکا تبدیل شده است.
عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ما نسبت به مسئولین پاکستان و علاقه وافر ملت شریف این کشور به انقلاب اسلامی، امام امت و مقام معظم رهبری واقف هستیم، تاکید کرد: ادامه این وضع در مرز های مشترک برای ما قابل تحمل نیست و انتظار داریم مقامات پاکستان با مسئولیت پذیری و کنترل مرزها و دستگیری و تحویل دهی تروریست ها، پایگاه های آنها در آن کشور را تعطیل کند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در صورت ادامه تعرضات، مامن و مخفیگاه تروریست‌ها در هر کجا که باشد مورد ضربات کوبنده قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام//
منبع : سپاه نیوز
ارسال نظرات