گودرزی در نشست جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی:
مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: هدف دشمن این است که به سمت براندازی نظام برود اما نتوانستند حالا می خواهند از درون به نظام ضربه بزنند، بنابراین فضای مجازی و تهدید آن باید به فرصت تبدیل شود.
کد خبر: ۸۸۵۷۱۳۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
 به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی در نشست جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی که امروز در مجتمع فرهنگی 13 آبان برگزار شد با اشاره به فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی گفت: فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید اگر به سال 75 برگردیم زمانی که حجاریان مقاله ای برای توسعه نوشت؛ همان مقاله پایه خیلی از اتفاقات بود که از 75 به بعد رخ داد.
وی با اشاره به مقاله سعید حجاریان در مورد توسعه، تصریح کرد: او در این مقاله توسعه غربی را بهترین نمونه توسعه بیان می کند و دو موضوع "دین " و "فرهنگ کهن ایران اسلامی" را مانع مدل توسعه غربی در ایران می داند و نتیجه گیری می کند که باید هر دوی این ها را عوض کنیم و همین مبنای دولت دوم خرداد شد.


رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: در آن مقاله سعید حجاریان استقلال کشور را نفی می کند و فرهنگ دینی را به چالش می‌کشد. اتفاقی که مشاهده می‌کنیم سرعت‌گیری این جریان در فضای مجازی است. رهبری هم در این مورد فرمودند که قصد دشمن این است که جوان ایرانی نسبت به گذشته پشیمان و نسبت به آینده ناامید باشد.


وی افزود: این مدل توسعه یعنی اینکه مرزی وجود ندارد، یعنی به استقلال کشور پایند نبودن؛ طبیعی است برای اجرای این مبنا و تفکر کشورهای غربی کمک می کنند.
 
گودرزی با اشاره به هدف دشمنان ایران از گسترش اینترنت بین الملل در کشور گفت: از یک طرف تحریم می کنند، از طرفی سرویس هایی مانند تلگرام را رایگان به مردم می دهند، هدف این اقدامات اثر گذاری بر باورها و عقاید جوانان ما است. آرام آرام نفوذ می کنند تا مدل دین داری عوض شود.

وی با تأکید بر اینکه شبهات با اینترنت به روستاها می‌رود، اظهار داشت: زمانی فرهنگ سازی های لازم دراین خصوص در روستاها صورت نگرفته است، چرا اینترنت بین الملل بدون ملاحظه وارد زندگی روستاییان می شود؟ مسأله دشمنان عدم تداوم حکومت اسلامی است، یعنی از طرق فرهنگی حکومت اسلامی را از داخل استحاله کند. این گونه مسائل نشان می‌دهد تهدید فضای مجازی بسیار جدی است.
 
 مسئول سازمان بسیج دانشجویی افزود:  زمانی که به مدل توسعه غربی پایبند باشیم برای دشمن امیدواری بوجود می آید به گونه ای که می بینیم تحریم ها به قوت خود باقی است و برجام به صورت کامل اجرا می شود.
 
 گودرزی ادامه داد: لیبرال دموکراسی در حال افول است و در حال دست و پا زدن برای نگهداری هژمونی قدرت خود است اما گفتمان انقلاب اسلامی مثل سیمرغی اوج گرفته و حرفش به دنیا رسیده است. وقتی رهبری به جوانان اروپایی نامه می‌نویسند نشان می‌دهد اتفاقاتی افتاده است ما هم باید حرفمان به دنیا برسد و نیاز به فضای مجازی داریم.
 
گودرزی در خصوص فرصت های فضای مجازی گفت: گفتمان مقابل انقلاب اسلامی در حال نابود شدن است حرف انقلاب به همه جا رسیده و ما اگر می خواهیم تمدن اسلامی را احیا کنیم باید حرفمان به دنیا برسد و به حداقل ها نباید اکتفا کنیم و می توانیم از طریق فضای مجازی حرف انقلاب را به دنیا برسانیم.


 
وی در مورد جریان سازی دولت برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: دولت باید پاسخ دهد چرا مردم عزیز ایران مزیت های بزرگ و کاربردی شبکه ملی اطلاعات را در زندگی خود احساس نمی کنند؟
 
گودرزی با انتقاد از افتتاح دو فاز از شبکه ملی اطلاعات در دولت یازدهم گفت: سوال اینجاست که مسئولین باید پاسخ دهند در این دو فاز چه چیزی اتفاق افتاده است؟ مقرر شد در فاز اول تعرفه ترجیحی اعمال شود و هزینه های مردم کاهش یاید، چرا این حق شهروندان ایرانی محقق نشده است؟
 
گودرزی با اشاره مناظره های کاندیداهای ریاست جمهوری افزود: در این مناظره ها سوالات کلی از نامزدها پرسیده شده در صورتی که باید جزئی تر، تخصصی تر و حرف های جدی تری گفته شود؛ فضای مجازی آنقدر مهم است که جزو برنامه های اصلی باشد و باید این مطالبه را از نامزدهای ریاست جمهوری داشته باشیم.
ارسال نظرات