خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی ناحیه بسیج امام حسین(ع)
جانشین فرماندهی ناحیه بسیج امام حسین(ع) گفت: حضور در عرصه انتخابات و انتخاب اصلح، در واقع ایستادگی پای آرمان ها و ارزش های انقلاب و شهداست.
کد خبر: ۸۸۵۷۲۳۹
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱

حضور در انتخابات ایستادگی پای آرمان های انقلاب است

محسن کمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، اظهار داشت: از آنجا که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و نیز امام راحل از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تاکید بر نقش و حضور مردم داشتند و این انقلاب برگرفته از خواست مردم بود درست است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حکومت اسلامی اقتدار و مشروعیت خود را از خداوند گرفته منتها با سلسله مراتب که براساس کلام وحی، کلام معصومین و بعد از امام غایب نایب آن حضرت ولی فقیه می باشد که حاکم جامع و واجد شرایط می باشد از آن طریق حکم الهی بر مردم جاری می شود ولی تا این سلسله مراتب و حکومت مقبولیت در میان مردم نداشته باشد و مردم تمکین و اطاعت پذیری نکنند حکومت شکل نمی گیرد. بر این اساس در دوره های مختلف از زمانی که انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت تمامی اصول قوانین اساسی برگرفته از آیات و نثر صریح قرآن کریم و کلام معصومین و معارف اسلامی و تاکید مکرر برنقش مردم دارد.

کمالی افزود: جمله معروف امام راحل در مورد انتخابات و نقش مردم که می فرمایند(( میزان، رای مردم است)) و جمله معروف امام خامنه ای(مدظله العالی) که می فرمایند: رای مردم امانت و حق الناس است کسی نمی تواند آن را تغییر دهد؛ بر این اساس انتخابات نقش بسیار مهمی در نظام انقلاب اسلامی ایران دارا می باشد و در واقع در هر دوره انتخابات به نوعی یک همه پرسی است. جدا از موضوع انتخابات در هر زمینه نمایندگی مجلس شورای اسلامی،خبرگان، ریاست جمهوری و... دارای معنا و مفهومی برای کل دنیا دارد که مردم با گذشت سی و چندسال از انقلاب پایند به انقلاب اسلامی و دوست دار و پای این انقلاب می باشند و در واقع در هر دوره مهر تایید و بلی را بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می زنند و این پیام را به جهان صادر می کنند که ما پای این انقلاب ایستاده ایم.

وی در ادامه گفت: در دیدار اخیر رهبر انقلاب با کارگران به تصریح اشاره کردند که در بعضی دولت های اخیر و همین دولت و از زبان رییس جمهور که گفته شده من تهدیدها را از کشور برداشته و امنیت و اقتدار مملکت را حفظ کرده که حضرت آقا این موضوع را رد کردند و آنچه از ابتدا تا کنون امنیت و اقتدا کشور را حفظ نموده و چشم طمع منافق و دشمن را کور کرده حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای بوده است که در ادامه دیدار اشاره کردند که هرکس آرامش و امنیت را دوست دارد و دوست دار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد باید پای صندوق های رای حضور پیدا کند.

کمالی در ادامه بیان داشت: تفاوت انتخابات جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها این است که هر فردی که کاندید می شود برای تصدی هر مسئولیتی که ممکن است نماینده مجلس، رییس جمهور و... باشد این را می داند که براساس آموزه های قرآنی و دینی مسئولیت امتیاز و نفعی را برای فرد ندارد مسئولیت یک منصبی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در اختیار فرد قرار می دهد وآن فردا به طور دائم خود را در مقابل وجدان شخصی، در مقابل خداوند و در مقابل شهدا و امام راحل پاسخگو می داند. در جمهوری اسلامی ایران هر فردی با کسب مسئولیت برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم آمده است خود را در مقابل محرومان و مردمی که آن را انتخاب کردند پاسخگو میداند و باعث رشد و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مایع امیدواری همه مستضعفین عالم که چشم امید به این انقلاب دوخته اند شود.

ولی در خارج از کشور بحث انتخابات یک بحث فرصت طلبی و منفعت طلبی( شخص، جناحی، جریانی و...) است که هر حزبی و جناحی که روی کار می آید هدفش منافع شخصی خود و کسب امتیاز برای افراد و جناحی که باعث شده آن ها روی کار بیایند می باشد و منفعت عمومی مردم را در نظر نمی گیرد و در نتیجه دنبال خدمت و پیشرفت مملکت نمی باشد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها