جوان مخترع یزدی:

اختراع دستگاه خشک کن صنعتی تیغه‌های سفالین برای اولین بار در دنیا / زمینه دریافت تسهیلاتِ علمی فراهم شود

برگزیده یزدی هفتمین جشنواره اختراعات و ابداعات کشوری که موفقیت‌های چشمگیری را در کارنامه خود دارد گفت: با توجه به اینکه امسال «اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال» نام گرفته است جوانان باید با پشتکار و علاقه‌ای که در خود می‌بینند روحیه کارآفرینی و تولید و اشتغال را نهادینه کنند.
کد خبر: ۸۸۵۷۲۸۸
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سید سعید آزادفر از جوانان و کارآفرینان موفق یزدی، فارغ التحصیل مهندسی الکترونیک دانشگاه یزد و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از EMBA دانشگاه علم و صنعت ایران است و تاکنون موفقیت‌های چشمگیری داشته و در بنیاد ملی نخبگان و انجمن مخترعین کشور نیز عضویت دارد.

این کارآفرین جوان تأسیس شرکت دانش بنیان پرتو الکترونیک مستقر در پارک علم و فناوری اقبال یزد و تأسیس و مدیرعاملی گروه فنی مهندسی دلتا مستقر را در کارنامه خود دارد و برای اولین بار در دنیا موفق به اختراع دستگاه خشک کن صنعتی تیغه‌های سفالین با استفاده از امواج مایکروویو شده است.

آزادفر در مصاحبه با خبرنگاریزد آوا، با بیان اینکه این دستگاه ثبت اختراع شده است و هم اکنون در حال ساخت نمونه صنعتی آن هستیم، ادامه داد: اکنون برای خشک کردن بلوک‌ها و تیغه‌های سفالین از چندین روز آفتابگیری با دورریز 30 تا 40 درصد و یا از کوره‌های سلولی که زمینه احداث آن حداقل 5 میلیارد تومان است استفاده می‌شود اما این دستگاه صنعتی با سرعت بالا و در زمان تقریبا یک ساعت بدون دورریز تیغه‌های سفالین را خشک می‌کند.

این برگزیده هفتمین جشنواره اختراعات و ابداعات کشوری، عدم حمایت مسئولین از جوانان را بزرگترین مشکل بر سر راه موفقیت جوانان دانست و افزود: متأسفانه به جوانان کم‌تر بها داده می‌شود و حمایت مسئولان ضعیف است و چنانچه جوانان بخواهند دست به کاری بزنند از صفر تا صد آن را باید خود دهند که کار بسیار مشکلی است.

وی با تأکید بر حمایت بیشتر مسئولان از جوانان تصریح کرد: با وجود وعده و وعید‌هایی که در زمینه ارائه وام به جوانان وجود دارد متأسفانه سنگ‌اندازی‌ها و سختگیری‌هایی که در مسیر دریافت وام وجود دارد فرد را از دریافت آن منصرف می‌کند در حالی که مسئولان باید زمینه دریافت راحت وام و تسهیلات برای طرح‌های علمی خوبی که ارائه می‌شود را فراهم کنند.

عضو بنیاد ملی نخبگان با اشاره به شعار امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال اقتصاد مقاومتی نام گرفته است جوانان باید با پشتکار و علاقه‌ای که در خود می‌بینند بیشتر به سمت کارآفرینی بروند و اقدام به راه‌اندازی تولید‌ی‌های کوچک کنند و سعی شود به جای کار یکنواخت کارمندی، روحیه کارآفرینی و تولید و اشتغال نهادینه شود و سرلوحه کار جوانان قرار گیرد.

آزادفر رمز موفقیت خود را توکل برخدا، پشتکار، همراهی خانواده و وجود همدلی بین اعضای تیم عنوان کرد و گفت: تقریبا از دوره لیسانس در بحث‌های علمی و دانش بنیان شروع به کار کردم و در آن زمان نیز اختراعی را به ثبت رساندم و با توجه به اینکه جوانی بودم که پشتوانه‌ای نداشتم و حتی از طریق قرض و گرفتن وام به تامین سرمایه پرداختم توکل و لطف خداوند را مهم‌ترین پارامتر در موفقیت خود می‌دانم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار