مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان گفت:باید مهارت‌های زندگی به دانش آموزان آموزش داده شود
کد خبر: ۸۸۵۷۲۹۳
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ؛ خدانظر دریکوند ظهر امروز در دیدار معلمان برگزیده و فرهنگیان آموزش و پرورش لرستان با نماینده ولی فقیه در استان،اظهار داشت: پاسداشت معلم پاسداشت نقشی است که معلم در شکل گیری سعادت و هویت یک جامعه را دارد.

وی به اهمیت فرهنگ اشاره کرد و افزود: فرهنگ آرمانی آن بخشی از فرهنگ است که مردم آن را قبول دارند اما ممکن است در عمل به آن اقدام نکند ولی فرهنگ عمومی فرهنگی است که اکثر جامعه به آن عمل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه آموزش پرورش با برنامه ریزی برای تولید فرهنگ باید بتواند فرهنگ آرمانی را به سمت فرهنگ عموی سوق دهد عنوان کرد: سالها است که ما غفلت کرده‌ایم و مسایل پرورشی را کم اهمیت دیده‌ایم یا حداقل تعریف‌مان را از مسائل پرورشی محدود کرده‌ایم .

دریکوند با اشاره به اینکه اصل آموزش مسائل پرورشی است، بیان کرد: بعضا ما نسلی داریم که خیلی اهل کار و فعالیت نیستند و باورمند نیستند و به هویت ملی خود نگاه مثبت ندارند لذا آموزش و پرورش می‌تواند منجر به سعادت جامعه شود کمااینکه پاسداشت معلم وظیفه همگانی است.

وی خاطر نشان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال توجه به هنرستان‌ها باید بیشتر شود و کارگاه‌ها را باید به روز کنیم و در نظر داریم تا در اوقات فراغت دانش آموزان مهارت‌هایی را به آنها یاد دهیم تا بتوانند وارد بازار کار و زندگی شوند.

این مسوول تصریح کرد:این دانش آموزان امروز ما قرار است در آینده و درجامعه نقش آفرین و تاثیرگذار باشند لذا ما باید آنها را طوری تربیت کنیم تا بتوانند سرنوشت خود را بخوبی تصمیم گیری کنند.

دریکوند افزود:ما باید قدرت خلاقیت را به دانش‌آموزان یاد دهیم و از طرفی اگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه و در حال رواج است باید مهارت‌های زندگی را نیز به دانش آموزان یاد دهیم.

مدیر کل آموزش پرورش لرستان در پایان خاطر نشان کرد : فرهنگ آرمانی یک هدف است و برای اینکه با این هدف رسید باید رفتارها و هنجارها تعریف شوند چون تا زمانی که هنجار ها تعریف نشوند ارزش‌ها به دست نمی‌آیند .

انتهای پیام /z

ارسال نظرات