خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

رکود کشور را بیچاره کرده است/ بیکاری بزرگترین چالش کشور

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: رکود کشور را بیچاره کرده است و مردم هم اکنون شاهد ارزانی نیستند ولی دولت می‌گوید تورم را کم کرده در حالی که بیکاری بزرگترین چالش کشور بوده و وضعیت هر روز بدتر می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۷۲۹۸
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، محمد مهدی زاهدی عصر امروز در جمع مردم و نمازگزاران مسجد فاطمیه شهرضا با بیان اینکه همه باید به صورت یک جریان انقلابی، متحد شده و اصول خود را ابتدا بر نه گفتن به این دولت و سپس انتخاب فرد اصلح قرار دهیم، اظهارداشت: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد دریافت حقوق های نجومی، اختلاس، ناعدالتی در کشور بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در بسیاری از نقاط جهان حتی نزدیکی آمریکا و آفریقا جنبش‌های آزادی بخشی به وجود آمده که ایده آل آنها انقلاب اسلامی ما است، افزود: کشور ما در عرصه داخلی، پیش از انقلاب بیش از 2500 سال تحت سیطره رژیم‌های شاهنشاهی بوده تا این که با رهبری امام به پیروزی رسید.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گفت‌و‌گو کشورهای غربی با ایران ناشی از اقتدار بالای جمهوری اسلامی در مسئله هسته‌ای است، گفت: مذاکره با این کشورها پیش از دولت آقای روحانی در عمان و با محوریت پادشاه این کشور و به اذن رهبری انجام می‌گرفت که این دولت بر سر کار آمد و مذاکرات را علنی کرد.

وی با اشاره به سیاه نمایی‌های این دولت علیه دولت قبلی، بیان کرد: این دولت مدعی است که دولت قبل بیش از 600 میلیارد دلار درآمده نفتی داشته و مشخص نیست با این پول چه کرده است.

زاهدی با بیان اینکه دلار در طول دولت گذشته به طور متوسط 1 هزار و 5 تومان بوده است و درآمد نفتی ایران حدود 670 هزار میلیارد تومان بوده، اظهارداشت: متوسط قیمت نفت در این دولت 65 دلار است، این دولت حدود 680 هزار میلیارد تومان از نفت درآمد داشته و این یعنی پولی که کسب کرده بیشتر از کل 8 سال دولت قبل بوده است.

وی با اشاره به انتقاد وزیر راه از مسکن مهر در دولت قبل، افزود: اگرچه مسکن مهر مشکلاتی داشته است اما هزاران جوان را خانه‌دار کرد، وزیر راه این دولت مسکن مهر را مزخرف دانست و مدعی طرح مسکن اجتماعی شد، دولت بیاید و بگوید چند مسکن اجتماعی ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالاترین اقدام دولت یازدهم برجام است، گفت: دولت مدعی کاهش تورم است، تورم 379 آیتم دارد که وقتی همه این پارامترها را در نظر بگیریم، تورم پایین آمده است.

وی تصریح کرد: رکود کشور را بیچاره کرده است و مردم هم اکنون شاهد ارزانی نیستند ولی دولت می‌گوید تورم را کم کرده در حالی که بیکاری بزرگترین چالش کشور بوده و وضعیت هر روز بدتر می‌شود.

زاهدی با بیان اینکه ذوب آهن به دلیل همین رکود، پولی ندارد که به پیمانکاران معادن بدهد و نتیجه آن همان حقوق ندادن به کارگران معدن می‌شود، بیان کرد: هزینه‌های های عمرانی در طول این چهار سال کمترین بخش از بودجه دولتی را به خود اختصاص داده که در حد بالا 15 درصد است.

وی افزود: برآورد شده در چند سال گذشته حدود 2.5 میلیارد دلار پوشاک وارد کشور شده، این رقم بالایی است و به بحث تولید کشور ضربه زده چرا که سبب بیکاری در صنف تولید پوشاک شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تعداد زیادی از تولیدکندگان دچار ورشکستگی شده‌اند و آنچه مهم بوده این است که چرا توسط وابستگان درجه یک مقام ارشد دولتی شاهد واردات پوشاک هستیم در حالیکه باید در راستای سیاست‌های کلی کشور و دولت حرکت کنند.

وی اظهارداشت: در صندوق ذخیره فرهنگیان یک شخص کارتن خواب با دست‌های پشت پرده اقدام به اخذ وام ۱۰۰ میلیارد تومانی کرده و این یک فاجعه است.

زاهدی با اشاره به اینکه هم اکنون اقتصاد کشور دارای رکود است، گفت: بیکاری و گرانی همچنان در کشور حکم فرماست و دولت برای وضعیت معیشتی مردم هنوز اقدام قابل توجهی انجام نداده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون سالانه ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود در حالی که شاهد رکود کارخانه‌ها هستیم و همین عامل وضعیت بد بیکاری را تشدید کرده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این دولت توان اداره کشور را ندارد، گفت: دولت نهم، دولتی است که رهبری بیش از همه دولت‌ها از آنها تعریف کرد، ما توان داریم تا دولتی قوی تر از دولت نهم ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ما در حوزه خلیج فارس و دریای عمان، توان ایجاد 10 میلیون شغل را داریم، اظهارداشت: ایجاد حداقل 5 میلیون شغل از مهمترین برنامه‌های دولت انقلابی است که برنامه‌ریزی‌های آن انجام شده و آمایش‌های سرزمینی و ظرفیت‌های شهرها موجود است.

زاهدی با بیان اینکه برای اشتغال‌زایی نباید در صنایع بزرگ سرمایه گذاری کرد، گفت: ما در صنایع خرد، کوچک و حتی صنایع روستایی توانستیم در روستاها با 50 تا 60 میلیون تومان ایجاد شغل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اولویت اصلی در حوزه اشتغال در دولت کار و کرامت براساس صنایع کوچک و خرد و ایجاد اشتغال در آن است، افزود: اقتدار در حوزه نظامی، اقتصادی و علمی اولویت بعدی دولت کار و کرامت در کشور است.


ارسال نظرات