فیلی گفت : بازار تاریخی شهر اراک از یادگارهای ارزشمند گذشتگان است و حفظ و حراست از آن یک تکلیف همگانی است و ايمني و حفظ سرمايه بازاريان شهر اراك يكي از دغدغه هاي مهم مردم و مسئولين استان می باشد.
کد خبر: ۸۸۵۷۳۲۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج،مرکزی جلسه  ساماندهي تاسيسات برق بازار اراك  با حضور معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مركزي، مديركل دفتر فنی، رئیس شورای اسلامی شهر، مديرعامل شركت توزيع برق استان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.  
 
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مركزي در اين جلسه اظهار داشت : بازار تاریخی شهر اراک از یادگارهای ارزشمند گذشتگان است و حفظ و حراست از آن یک تکلیف همگانی است و ايمني و حفظ سرمايه بازاريان شهر اراك يكي از دغدغه هاي مهم مردم و مسئولين استان می باشد.
 
فیلی گفت: چنانچه در رابطه با مقاوم سازی و مراقبت از بازار غفلت شود، امكان وقوع حوادث غير قابل پيش بيني و بروز حوادث جبران ناپذير مادي و معنوي وجود خواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: به منظور زیبایی و ایمنی بازار اراک ، در جلسات قبل مقرر شده بود که شرکت توزیع برق نسبت به اجرای طرح ساماندهی شبکه برق  و سیستم روشنایی بازار اقدام نماید که در همین ارتباط با همکاری شهرداری اقدام به طراحی و اجرای کانال با حجم مناسب در کف بازار شده که فاز یک آن بطول 150 متر از چهارسوق بازار تا میدان ارک را شامل می گردد.
 
معاون استاندار مرکزی با اشاره به نامطلوب بودن کانال اجرا شده قبلی و غیرقابل بازدید بودن کابلهای برق اضافه کرد: عملیات اجرایی کانالی با حجم مناسب و قابل استفاده برای سایر انشعابات  در قسمت شمالی بازار آغاز شده که حدود 20متر آن اجرا شده و برای جلوگیری از اختلال در کسب و کار بازریان مقرر شده که عملیات اجرایی کانال بصورت شبانه از ساعت 10 شب تا طلوع آفتاب انجام و قبل از شروع کار کسب، روی کانال پوشیده شود.
 
گفتنی است، بازار اراک در مرکز این شهر قرار دارد و با ۲ ورودى شمالى و جنوبى و ۸ گذر شرقى و غربى به محیط پیرامون خود متصل است.این بازار تاریخی که حدود 14 هکتار مساحت دارد، بیش از 2 قرن پیش همزمان با شکل‌گیرى شهر سلطان آباد (اراک کنونى) از سوى یوسف خان گرجى در دوران فتحعلى شاه قاجار ساخته شد
ارسال نظرات