روح الله عباسپور گفت: متاسفانه 45 درصد نقدینگی کنونی هیچ نقشی را در چرخه اقتصادی کشورمان ایفا نمی‌کند. این در حالی است که نقدینگی باید بتواند حرکت از فقر به سمت رفاه اجتماعی را فراهم آورد
کد خبر: ۸۸۵۷۳۲۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۹

روح الله عباسپور نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: بر مبنای اطلاعاتی که وجود دارد این است که میزان نقدینگی در دولت یازدهم  افزایش تصاعدی داشته است این در حالی است که نیزان نقدینگی در دولت نهم و دهم به میزان یک سوم دولت یازدهم بوده است.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی با کمبود نقدینگی مواجه هستند افزود: نبود نقدینگی، عامل موثر در تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی محسوب می‌شود و یکی از چالش های بسیار مهم تولید کنندگان به شمار می‌رود که بارها به مسوولان اعلام شده است.

وی در ادامه بیان داشت:  متاسفانه 45 درصد نقدینگی کنونی هیچ نقشی را در چرخه اقتصادی کشورمان ایفا نمی‌کند. این در حالی است که نقدینگی باید بتواند حرکت از فقر به سمت رفاه اجتماعی را فراهم آورد و افراد در یک جامعه از بیسوادی به سمت تخصص و مهارت و از وابستگی فنی به سمت استقلال اقتصادی سوق دهد ولی واقعیت نقدینگی کنونی چنین مطلبی نیست.

عباسپور خاطر نشان کرد: نقدینگی در صورتی برای اقتصاد کشورمان موثر است که بتواند خروج از رکود، رونق واحدهای تولیدی و صنعتی را ایجاد کند. میزان نقدینگی ایجاد شده در دولت یازدهم نتوانسته تحرک و رونق اقتصادی را ایجاد کند بلکه تنها توانسته اقتداری کاذب برای دولتمردان را فراهم آورد.

نماینده سابق مجلس در خاتمه افزود: باید تصمیم گیری مدیران اقتصادی در دولت یازدهم جهت داده شود تا بتوانند نقدینگی را در جهت تقویت انگیزه، حرکت اقتصادی، رفع موانع و مقابله با بحران های اقتصادی را ایجاد کنند.

ارسال نظرات